mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Volvo XC60    Wszystko o Volvo
Opisy testów

Volvo XC60

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

94%

Bezpieczeństwo
dziecka

79%

Bezpieczeństwo
pieszego

48%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

86%
Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 34 pkt (94%)

Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas zderzenia, a przednie słupki przesunęły się do tyłu zaledwie o 3mm. Kolumna kierownicy została tak zaprojektowana, by podczas uderzenia złożyła się tworząc więcej przestrzeni przed kierowcą. Adaptacyjne napinacze pasów bezpieczeństwa dostosowują się do pozycji, jaką zajmuje kierowca czy przedni pasażer oraz do siły uderzenia. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud, a Volvo było w stanie wykazać, że podobny poziom bezpieczeństwa będzie zachowany bez względu na posturę osoby i pozycję, jaką zajmuje za kierownicą. Volvo XC60 zdobyło maksymalną liczbę punktów za ochronę w zderzeniu bocznym. W zderzeniu ze słupem ochrona klatki piersiowej była tylko marginalna, za to dobrze chronione są kręgi szyjne.

zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 15.5
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 3.5
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 8
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem: 6.6
Ochrona dzieci 39 pkt (79%)

Oba manekiny imitujące dzieci siedziały w fotelikach tyłem do kierunku jazdy. Bazując na odczytach tylko z czujników XC60 zdobyło maksymalną ocenę za ochronę starszego dziecka i straciło jedynie ułamki punktu za ochronę młodszego. Przednia poduszka pasażera może zostać odłączona, co pozwala umieścić dziecko w foteliku tyłem do kierunku jazdy na jego miejscu. Jednak już informacja o aktualnym statusie poduszki nie jest jednoznaczna. Ostrzeżenie przed niebezpieczeństwem umieszczania dziecka w foteliku tyłem do kierunku jazdy naprzeciw aktywnej poduszki powietrznej nie jest jasne i nie jest trwale przymocowane. Obecność mocowań ISOFIX na zewnętrznych tylnych siedzeniach nie jest zaś wystarczająco zaakcentowana.

1.5 - roczne dziecko:
Volvo Childseat, grupa 0, 0+, 1, tyłem do kierunku jazdy, mocowanie za pomocą standardowych pasów bezpieczeństwa
wykonanie
11.9
instrukcja
4
instalacja
2
3-letnie dziecko:
Volvo Childseat, grupa 0, 0+, 1, tyłem do kierunku jazdy, mocowanie za pomocą standardowych pasów bezpieczeństwa
wykonanie
12
instrukcja
4
instalacja
2
Ochrona pieszego 17 pkt (48%)

Zderzak otrzymał maksymalną ocenę za ochronę nóg pieszych. Jednak dodatkowe testy wykazały, że skrajne części zderzaka nie zapewniają już tak dobrej ochrony. Ta część maski, w którą może uderzyć głowa dziecka, zapewnia odpowiednią ochronę, natomiast już te okolice, gdzie może uderzyć głowa dorosłego pieszego została oceniona jako słaba. Żadnego punktu nie zdobyła także przednia krawędź maski.

głowa
11.3
miednica
0
nogi
6
Wspomaganie bezpieczeństwa 6 pkt (86%)

System ESP jest standardowym elementem wyposażenia wszystkich dostępnych wersji. Systemy przypominające o zapięciu pasów bezpieczeństwa w Volvo XC60 znajdują się zarówno na przednich, jak i na tylnych siedzeniach.

Ogranicznik prędkości:
niedostępny
0
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
standardowe wyposażenie
3
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
kierowca, pasażer, tył
3

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Volvo XC60 diesel "Momentum", LHD

Nadwozie:

5-drzwiowy crossover

Klasa:

mały terenowy

Rok modelowy:

2008

Masa:

1850 kg

wyposażenie:

Napinacze przednich pasów

Ograniczniki naciągu przednich pasów

Przednia poduszka powietrzna kierowcy - dwustopniowa

Przednia poduszka powietrzna pasażera - dwustopniowa

Boczne poduszki powietrzne

Kurtyny powietrzne


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2022