mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Volvo S60    Wszystko o Volvo
Opisy testów

Volvo S60

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Stabilna konstrukcja Volvo S60 zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa jego pasażerom, zwłaszcza podczas zderzenia bocznego. Poduszki powietrzne zamieszczono tak, by chroniły głowy i ciała pasażerów. Podczas zderzenia czołowego testujący znaleźli wiele ulepszeń, zmniejszających obrażenia klatki piersiowej. Deska rozdzielcza w miejscach, gdzie mogłyby uderzyć kolana kierowcy i pasażera, stwarzała ryzyko obrażeń. Ochrona dzieci została dobrze przemyślana, jednak ochrona pieszych wymaga dopracowania.

OCENA
REZULTAT
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera

28

przód: 10
bok: 18
SBR: 0
Bezpieczeństwo dziecka

Bezpieczeństwo pieszego

14

Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera

Konstrukcja samochodu zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa jego  pasażerom. Pasy bezpieczeństwa wyposażono w ograniczniki napięcia, które zadziałały poprawnie. Głowa kierowcy odbiła się od poduszki powietrznej, ale nie uderzyła w kierownicę. Ponieważ w standardzie nie ma żadnej poduszki powietrznej dla przedniego pasażera, ograniczniki napięcia pasów musiały zostać zamocowane wyżej niż u kierowcy, aby chronić jego głowę przed uderzeniem w deskę rozdzielczą. Zbyt słabą ochronę zapewniono kolanom i udom kierowcy, narażając go na obrażenia. Na tylnym środkowym siedzeniu zamontowano trzypunktowy pas bezpieczeństwa, co zapewnia znacznie lepszą ochronę niż pas biodrowy. Samochód wyposażono w poduszkę powietrzną chroniącą tułów i kurtynę chroniącą głowę, co zapewniło kierowcy należytą ochronę. Kurtyny chronią również pasażerów na tylnych zewnętrznych siedzeniach.

zderzenie czołowe kierowcy
zderzenie czołowe pasażera
zderzenie boczne kierowcy
Ochrona dzieci

W teście użyto fotelików marki Volvo i umieszczono je tyłem do kierunku jazdy. Oba posiadały wzmocnienia między ich tylną częścią a miejscem na stopy. Naklejka zawierająca instrukcję montażu fotelików mogłaby być bardziej przejrzysta. Co więcej, testujący zauważyli, że dodatkowy zaczep fotelika można przesuwać, chociaż zgodnie z wymogami bezpieczeństwa powinien być nieruchomy. Mimo to, foteliki zapewniły dobrą ochronę.

1.5 - roczne dziecko:
Markowe Volvo CRS
 
3-letnie dziecko:
Markowe Volvo CRS
Ochrona pieszego

Przód S60 jest bardzo sztywny i twardy w miejscach, w które mógłby uderzyć pieszy. Euro NCAP zwróciło uwagę Volvo na ten aspekt bezpieczeństwa. Ochrona, jaką auto zapewniło w miejscu, gdzie mogłaby uderzyć główka dziecka było wystarczająca.

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Volvo S60 (LHD)

Nadwozie:

4-drzwiowy sedan

Klasa:

samochód rodzinny

Rok modelowy:

2001

Masa:

1425 kg

wyposażenie:

Volvo S60 zaczęto produkować w Europie we wrześniu 2000 roku. Standardowe wyposażenie modelu z roku 2001 zawiera poduszkę powietrzną kierowcy, poduszki boczne, kurtynę chroniącą głowę, napinacze przednich pasów bezpieczeństwa i ograniczniki napięcia także na tylnych pasach, WHIPS i ABS.


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2020