mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Volkswagen up!    Wszystko o Volkswagen
Opisy testów

Volkswagen up!

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

89%

Bezpieczeństwo
dziecka

80%

Bezpieczeństwo
pieszego

46%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

86%
Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 32 pkt (89%)

W teście zderzeniowym imitującym zderzenie czołowe kabina pasażerska Volkswagena up! pozostała stabilna. Za ochronę pasażerów mały Volkswagen otrzymał maksymalną ocenę. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy, jak i przedniego pasażera. Volkswagen był w stanie wykazać, że podobny poziom ochrony mają zapewnione osoby o różnym wzroście oraz zajmujące różną pozycję w fotelu. W teście zderzenia bocznego ochrona większości obszarów ciała była tylko odpowiednia. W bardziej poważnym teście zderzenia ze słupem spory ucisk na żebra manekina spowodował, że ochrona klatki piersiowej została oceniona tylko jako średnia. Fotel wraz z zagłówkiem zapewniają dobrą ochronę przed urazami kręgów szyjnych w przypadku uderzenia innego pojazdu w tył Volkswagena up!

zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 14.2
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 3.4
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 7.1
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem: 7.3
Ochrona dzieci 39 pkt (80%)

Bazując tylko na odczytach z czujników na manekinach w dynamicznych testach up! uzyskał maksymalną liczbę punktów za ochronę trzylatka. W teście zderzenia czołowego ruch głową do przodu trzyletniego dziecka, siedzącego przodem do kierunku jazdy, nie był zbyt gwałtowny. W zderzeniu bocznym oboje dzieci były dobrze chronione przez ich foteliki, minimalizując ryzyko uderzenia głową w jakiś twardy element wewnątrz auta. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, dzięki czemu istnieje możliwość umieszczenia dziecka w foteliku tyłem do kierunku jazdy na przednim fotelu pasażera. Jednak informacja o jej aktualnym statusie nie jest zrozumiała i system ten nie został nagrodzony przed Euro NCAP. Również informacja o ryzyku umieszczenia dziecka tyłem na przednim fotelu pasażera bez wcześniejszego wyłączenia poduszki nie jest wyraźnie zaakcentowana.

1.5 - roczne dziecko:
Bobsy G0 Plus Isofix, grupa 0/0+, tyłem do kierunku jazdy, mocowanie ISOFIX z dodatkową podpórką
wykonanie
12
instrukcja
4
instalacja
2
3-letnie dziecko:
Bobsy G1 Plus Isofix Top Tether, grupa I, przodem do kierunku jazdy, mocowanie ISOFIX z dodatkowym górnym zaczepem
wykonanie
11.1
instrukcja
4
instalacja
2
Ochrona pieszego 17 pkt (46%)

Ochrona, jaką zderzak ma zapewniać nogom pieszych, w większości była dobra. Jednak już przednia krawędź maski na całej szerokości oferuje słabą ochronę i up! nie zdobył w tej części ani jednego punktu. Ta część maski, w którą może uderzyć głową dziecko, zapewnia słabą ochrona. Z kolei ochrona wyższych obszarów maski, a więc tam gdzie głową może uderzyć dorosły pieszy, jest mieszana - miejscami jest dobra, miejscami słaba.

głowa
11.7
miednica
0
nogi
4.9
Wspomaganie bezpieczeństwa 6 pkt (86%)

System elektronicznej stabilizacji toru jazdy jest standardowym elementem wyposażenia Volkswagena up! na większości europejskich rynków, jednak w niektórych wersjach, na niektórych rynkach system ESP oferowany jest za dopłatą. Volkswagen dowiódł jednak, że będzie on spełniał wymogi Euro NCAP co do procentowego udziału w sprzedaży i up! dostał za niego punkty. W standardzie jest także system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na przednich fotelach oraz tylnej kanapie. Volkswagen up! nie oferuje za to ogranicznika prędkości.

Ogranicznik prędkości:
0
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
ESP
3
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
na obu przednich fotelach i na tylnej kanapie
3

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Volkswagen up! 1.0, LHD

Nadwozie:

3-drzwiowy hatchback

Klasa:

supermini

Rok modelowy:

2011

Masa:

855 kg

wyposażenie:

Napinacze pasów przednich

Ogranicznik naciągu pasów przednich

Przednia poduszka powietrzna kierowcy - dwufazowa

Przednia poduszka powietrzna pasażera - dwufazowa

Kurtyny powietrzne - chroniące głowę i tułów


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2020