mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Volkswagen Polo    Wszystko o Volkswagen
Opisy testów

Volkswagen Polo

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

90%

Bezpieczeństwo
dziecka

86%

Bezpieczeństwo
pieszego

41%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

71%
Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 32 pkt (90%)

Podczas testu zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. Volkswagen Polo uzyskał w tej części testu maksymalną liczbę punktów. Dla kierowcy jedynie kolumna kierownicy stwarza potencjalne ryzyko obrażeń ud. W teście zderzenia bocznego Euro NCAP odjęło jedynie ułamki punktów za ochronę klatki piersiowej. Ochrona tej samej klatki piersiowej w teście zderzenia ze słupem została już oceniona jako marginalna, podobnie jak i ochrona przed urazami kręgów szyjnych podczas uderzenia w tył auta.

zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 15
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 2.6
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 8
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem: 6.8
Ochrona dzieci 42 pkt (86%)

Bazując tylko na odczytach czujników zarówno w zderzeniu czołowym, jak i boczym Polo uzyskało maksymalną liczbę punktów za ochronę dzieci. Przednia poduszka pasażera może zostać odłączona, dzięki czemu można posadzić na jego miejscu dziecko w foteliku tyłem do kierunku jazdy. Jednak już informacja o aktualnym statusie poduszki nie jest jednoznaczna. Trwale przymocowane ostrzeżenie informuje o ryzyku obrażeń, jakie mogą wystąpić podczas umieszczenia dziecka tyłem do kierunku jazdy bez odłączenia poduszki powietrznej.

1.5 - roczne dziecko:
Bobsy G0 Plus ISOFIX, grupa 0, 0+, tyłem do kierunku jazdy, mocowania ISOFIX i dodatkowa rama
wykonanie
12
instrukcja
4
instalacja
2
3-letnie dziecko:
Bobsy G1 ISOFIX, grupa I, przodem do kierunku jazdy, ISOFIX i górny zaczep top tether
wykonanie
12
instrukcja
4
instalacja
2
Ochrona pieszego 15 pkt (41%)

Centralna część zderzaka zapewnia dobrą ochronę, a jej skrajne obszary złą nogom pieszych. Ochrona przedniej krawędzi maski została oceniona jako marginalna. Środkowa część maski, w którą może uderzyć głowa dziecka, zapewnia dobrą ochronę, jednak im bardziej ku bokom maski, ochrona jest coraz słabsza. Raczej słaba jest także ochrona tych części maski, w które może uderzyć głowa dorosłego pieszego.

głowa
8.5
miednica
2.4
nogi
4
Wspomaganie bezpieczeństwa 5 pkt (71%)

System przypominający o zapięciu pasów na obu przednich fotelach jest standardowym wyposażeniem Polo. Z kolei system ESP w niektórych wersjach w kilku krajach jest wyposażeniem opcjonalnym, jednak został on uwzględniony w wynikach, gdyż sprzedaż tych wersji będzie raczej marginalna.

Ogranicznik prędkości:
niedostępny
0
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
opcjonalne wyposażenie, ale spełniające wymagania
3
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
kierowcy i pasażera
2

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Volkswagen Polo 1.2 Trendline, LHD

Nadwozie:

5-drzwiowy hatchback

Klasa:

supermini

Rok modelowy:

2009

Masa:

1035 kg

wyposażenie:

Napinacze przednich pasów

Ograniczniki naciągu przednich pasów

Przednia poduszka powietrzna kierowcy - jednofazowa

Przednia poduszka powietrzna pasażera - jednofazowa

Boczne poduszki powietrzne - połączone z kurtynami powietrznymi

Kurtyny powietrzne


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2022