mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Volkswagen Passat    Wszystko o Volkswagen
Opisy testów

Volkswagen Passat

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

91%

Bezpieczeństwo
dziecka

77%

Bezpieczeństwo
pieszego

54%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

71%

Ponieważ wprowadzony do sprzedaży w 2010 roku nowy Volkswagen Passat nie różni się znacząco od poprzednika przetestowanego w 2005 roku, wyniki zderzenia czołowego, zderzenia bocznego oraz ze słupem są identyczne w tych kategoriach. Na nowo przeprowadzono test zderzenia z pieszym, gdyż znacząco zmodyfikowany został przód Passata, a także zmieniły się metody testu Euro NCAP w tej części. Przeprowadzono też test ochrony przed urazami kręgów szyjnych.

Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 33 pkt (91%)

Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas zderzenia czołowego. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud obu przednich pasażerów, jednak kolumna kierownicy stwarza ryzyko obrażeń dla pasażerów o większym wzroście i przyjmującym inną pozycję za kierownicą, dlatego ochrona tych części ciała została oceniona tylko jako odpowiednia. Passat zdobył maksymalną ocenę w zderzeniu bocznym, zapewniając dobrą ochronę wszystkich części ciała. W teście zderzenia ze słupem dobra była ochrona głowy i miednicy, zaś odpowiednia klatki piersiowej i brzucha. Ochrona przed urazami kręgosłupa w przypadku uderzenia innego pojazdu w tył auta była dobra.

zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 14
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 3.3
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 8
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem: 7.3
Ochrona dzieci 38 pkt (77%)

W zderzeniu czołowym ruch głowy do przodu trzylatka, siedzącego przodem do kierunku jazdy, nie był zbyt gwałtowny. Czujniki mierzące przyspieszenie klatki piersiowej wykazały odpowiednie wartości, zaś głowy dobre. W zderzeniu bocznym głowy obu dzieci były odpowiednio chronione przez zagłówki ich fotelików. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, dzięki czemu istnieje możliwość umieszczenia na tym miejscu dziecka w foteliku tyłem do kierunku jazdy. Jednak informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej nie jest wystarczająco jasna. Ostrzeżenie umieszczone na osłonie przeciwsłonecznej jednoznacznie ostrzega o ryzyku posadzenia dziecka tyłem na przednim fotelu pasażera bez wcześniejszego odłączenia poduszki powietrznej.

1.5 - roczne dziecko:
Bobsy G0 plus Isofix, grupa 0, 0+, tyłem do kierunku jazdy, mocowanie ISOFIX
wykonanie
11.4
instrukcja
4
instalacja
2
3-letnie dziecko:
Bobsy G1 ISOFIX, grupa I, przodem do kierunku jazdy, mocowanie ISOFIX
wykonanie
8.4
instrukcja
4
instalacja
2
Ochrona pieszego 19 pkt (54%)

ochrona, jaką powinien zapewniać nogom pieszych zderzak, jest raczej dobra. Jednak już przednia krawędź maski została oceniona jako słaba i nie zdobyła ani jednego punktu. Prawie cały obszar maski silnika, w którym może uderzyć głową dziecko, zapewnia dobry poziom bezpieczeństwa. Słaba jest jednak ochrona w tych rejonach, w które może uderzyć dorosły pieszy.

głowa
14
miednica
0
nogi
5.3
Wspomaganie bezpieczeństwa 5 pkt (71%)

W standardowym wyposażeniu Volkswagena Passata znajduje się układ ESP oraz system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na obu przednich fotelach.

Ogranicznik prędkości:
niedostępne
0
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
w standardzie
3
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
kierowcy i pasażera
2

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Volkswagen Passat 1.9 diesel 'Trendline', LHD

Nadwozie:

5-drzwiowy hatchback

Klasa:

samochód rodzinny

Rok modelowy:

2010

Masa:

1447 kg

wyposażenie:

Napinacze przednich pasów

Ograniczniki naciągu przednich pasów

Przednia poduszka powietrzna kierowcy

Przednia poduszka powietrzna pasażera

Boczne poduszki powietrzne

Kurtyny powietrzne


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2019