mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Volkswagen Passat    Wszystko o Volkswagen
Opisy testów

Volkswagen Passat

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Passat posiada mocną klatkę bezpieczeństwa, która zapewnia dobrą ochronę dla jego pasażerów. W zderzeniu bocznym testowano samochód wyposażony w dostępną w opcji kurtynę chroniącą głowę i uzyskał on komplet punktów. Miejsca, gdzie kolana kierowcy mogłyby uderzyć podczas zderzenia czołowego zawierały twarde części, które mogłyby spowodować poważne obrażenia. Przednia krawędź maski okazała się bardziej przyjazna pieszym niż w większości innych testowanych samochodów.

OCENA
REZULTAT
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera

28

przód: 12
bok: 16
SBR: 0
Bezpieczeństwo dziecka

Bezpieczeństwo pieszego

13

Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera

Głowa kierowcy prawie ześlizgnęła się z poduszki powietrznej i uderzyła w ramę drzwi, a  klatka piersiowa kierowcy uderzyła w kierownicę. Pasy bezpieczeństwa spisały się dobrze. Jednakże, twarde elementy za deską rozdzielczą stwarzały zagrożenie dla kolan i górnych części nóg kierowcy. Tylny środkowy pas bezpieczeństwa był biodrowy. Zapewnia on znacznie mniejszą ochronę niż pas trzypunktowy, dostępny w opcji. Euro NCAP uważa, że pas trzypunktowy powinien być w standardzie. Passat spisał się imponująco. Kurtyny powietrzne chroniące głowę zadziałały bardzo dobrze, w równym stopniu chroniąc przednich i tylnych pasażerów. Szkoda, że kurtyny nie znajdują się w wyposażeniu standardowym.

zderzenie czołowe kierowcy
zderzenie czołowe pasażera
zderzenie boczne kierowcy
Ochrona dzieci

Przednia poduszka powietrzna dla pasażera jest montowana w standardzie i VW powinien potraktować poważnie ryzyko wynikające z ustawienia fotelika tyłem do kierunku jazdy naprzeciwko poduszki powietrznej. Ani naklejka (którą trudno było zrozumieć), ani zdzieralne ostrzeżenia umieszczone na przedniej szybie nie wspominały o ryzyku obrażeń lub śmierci, jeśli instrukcja zostanie zignorowana. Do testów użyto fotelików Bobsy G1 Universal marki VW, ustawionych przodem do kierunku jazdy. Spisały się dobrze, lecz nie ochroniły szyi młodszego dziecka. Wersja tych fotelików, mocowanych za pomocą uchwytów ISOFIX spisała się słabo podczas wcześniejszych testów przeprowadzonych przez Euro NCAP w Skodzie Fabii. VW nie zalecił ich do testu w tym pojeździe, jednak są one dostępne w salonach.

1.5 - roczne dziecko:
Romer Prince Bobsy G1 Universal marki VW
 
3-letnie dziecko:
Romer Prince Bobsy G1 Universal marki VW
Ochrona pieszego

Ochrona, jaką zapewnił Passat była przeciętna dla samochodów o podobnych rozmiarach. Jednakże, jego maska dała ochronę więcej niż przeciętną, pokazując że dobry projekt może zmniejszyć ryzyko obrażeń pieszych.

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Volkswagen Passat 1.9 TDi (LHD)

Nadwozie:

4-drzwiowy sedan

Klasa:

samochód rodzinny

Rok modelowy:

2001

Masa:

1 kg

wyposażenie:

Model Passata z 2001 roku posiada podwójne przednie poduszki powietrzne, napinacze przednich pasów bezpieczeństwa, ograniczniki napięcia i ABS. Kurtyny powietrzne chroniące głowę i trzypunktowy pas bezpieczeństwa na tylnym środkowym siedzeniu są dostępne w opcji.


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2019