mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Volkswagen Golf    Wszystko o Volkswagen
Opisy testów

Volkswagen Golf Cabrio

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

96%

Bezpieczeństwo
dziecka

86%

Bezpieczeństwo
pieszego

53%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

71%
Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 35 pkt (96%)

Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz przedniego pasażera. Volkswagen był w stanie wykazać, że podobny poziom bezpieczeństwa będą miały zapewnione osoby o różnych gabarytach oraz zajmujące różną pozycję za kierownicą. Golf Cabrio uzyskał maksymalną liczbę punktów za ochronę podczas zderzenia bocznego. Fotele i zagłówki gwarantują również to dobrą ochronę w razie uderzenia innego pojazdu w tył auta.

zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 15.2
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 3.6
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 8
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem: 7.8
Ochrona dzieci 42 pkt (86%)

Bazując tylko na czujnikach z manekinów Jetta uzyskała maksymalną ocenę za ochronę obu dzieci w testach zderzenia czołowego oraz bocznego. Mimo że przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, dzięki czemu możliwe jest umieszczenie dziecka w foteliku na przednim fotelu tyłem do kierunku jazdy, niejednoznaczna informacja o aktualnym jej statusie spowodowała, że auto nie dostało za ten element punktów. Za to trwale przymocowana etykieta do osłony przeciwsłonecznej wyraźnie ostrzega przed ryzykiem umiejscowienia dziecka tyłem do kierunku jazdy, bez wcześniejszego wyłączenia poduszki.

1.5 - roczne dziecko:
Bobsy G0/1S, grupa 0/I, tyłem do kierunku jazdy, mocowanie Isofix z dodatkową ramą
wykonanie
12
instrukcja
4
instalacja
2
3-letnie dziecko:
Bobsy G0/1S, grupa 0/I, przodem do kierunku jazdy, mocowanie Isofix z dodatkową ramą
wykonanie
12
instrukcja
4
instalacja
2
Ochrona pieszego 19 pkt (53%)

Zderzak oraz przednia krawędź maski, a więc te elementy nadwozia, które mogą uderzyć w nogi pieszego - w większości rejonów zapewniają średnią a nawet słabą ochronę. Z kolei ta część maski, w którą może uderzyć głową dziecko w większości zapewnia dobrą ochronę, choć są i takie obszary, gdzie ta ochrona jest słaba. W większości słaba jest także ochrona tych rejonów maski, w które głową może uderzyć dorosły pieszy.

głowa
11.3
miednica
3.9
nogi
3.8
Wspomaganie bezpieczeństwa 5 pkt (71%)

Układ ESP jest dostępny jako standardowe wyposażenie Golfa Cabrio i spełnia wymogi Euro NCAP. Również w standardzie znajdziemy system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa, ale tylko na obu przednich fotelach. Nie dostaniemy również w tym modelu ogranicznika prędkości.

Ogranicznik prędkości:
0
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
ESP
3
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
na obu przednich fotelach
2

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Volkswagen Golf Cabrio 1.2l TSI, LHD

Nadwozie:

3-drzwiowe cabrio

Klasa:

mały samochód rodzinny

Rok modelowy:

2011

Masa:

1416 kg

wyposażenie:

Napinacze pasów przednich

Ogranicznik naciągu pasów przednich

Przednia poduszka powietrzna kierowcy - jednofazowa

Przednia poduszka powietrzna pasażera - jednofazowa

Boczne poduszki powietrzne - chroniące głowę i klatkę piersiową

Kurtyny powietrzne - chroniące głowę i klatkę piersiową


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2020