mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Volkswagen Golf    Wszystko o Volkswagen
Opisy testów

Volkswagen Golf V

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Golf osiągnął 5 gwiazdek, gdy EuroNCAP zezwoliło na powtórny test zderznenia ze słupem, po tym jak Volkswagen zmodyfikował kurtynę powietrzną. System ochrony z poduszkami powietrznymi chronił pasazerów i nie dopuścił do kontaktu kierowcy z kierownicą. Ochrona przy zderzeniu bocznym była bardzo imponująca a foteliki zapewniły wysoki poziom cohrony dzieci. Ochrona pieszych była podobna do Tourana, do tej pory najlepszego w tej części testu wśród wszystkich europejskich modeli.

OCENA
REZULTAT
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera

33

przód: 13
bok: 18
SBR: 2
Bezpieczeństwo dziecka

37

Bezpieczeństwo pieszego

19

Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera

System ochrony działał dobrze, mimo iż siły oddziałujące na klatkę piersiową kierowcy były trochę za duże. Kierowca ryzykował także obrażenia kolan na skutek zetknięcia z twardymi elementami pod deską rozdzielczą. Konstrukcja Golfa wykazała niewielkie odkształcenia w okolicy progu i przedniego słupka oraz przestrzeni na stopy. Wszystkie siedzenia mają trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Wyniki zderzenia bocznego były bardzo imponujące. Montowane w siedzeniach poduszki chroniące tułów oraz kurtyny powietrzne chroniące głowę, także pasażerów tylnych siedzeń, działały skutecznie.

zderzenie czołowe kierowcy
zderzenie czołowe pasażera
zderzenie boczne kierowcy
Ochrona dzieci

Dla 3-latka użyto umieszczony przodem do kierunku jazdy firmowany przez VW fotelik Britax Romer Duo Plus. Zaś tym użytym przez 18-miesięczne dziecko był Britax Romer Baby Safe przymocowany za pomocą pasów bezpieczeństwa. Głowy obu dzieci były dobrze chronione. Jednak w zderzeniu przednim siły nacisku na klatkę piersiową były trochę za duże. Oznakowanie użycia fotelików było jasne i czytelne. Rysunek był umieszczony na słupku drzwi od strony pasażera, zaś informacja w trzech językach na przedniej szybie. Jednak nie zawierała ona ostrzeżenia przed umieszczeniem dziecka w foteliku tyłem do poduszki powietrznej. Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera znejduje się w przednim schowku, a jego zastosowanie wymaga użycia kluczyka. Jednak by zrozumieć, jak działa, należy najpierw zapoznać się z instrukcją obsługi.

Ochrona pieszego

Wynik w tej części testu był ponad przeciętną. Zderzak i krawędzie maski zapewniają ochronę w przypadku zderzenia. Głowy dorosłych i dzieci były chronione, niebezpieczne były jedynie boczne obszary maski.

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Volkswagen Golf V Golf 1,6 Trendline (LHD)

Nadwozie:

5-drzwiowy hatchback

Klasa:

mały samochód rodzinny

Rok modelowy:

2004

Masa:

1200 kg

wyposażenie:

Najnowszy Golf posiada m.in. dwie przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny chroniące głowę, przednie pasy z napinaczami i ogranicznikami naciągu, sygnał przypominający o zapięciu pasów na obu przednich siedzeniach, mocowania ISOFIX na zewnętrznych tylnich siedzeniach oraz ABS.


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2020