mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Toyota Corolla    Wszystko o Toyota
Opisy testów

Toyota Corolla

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

94%

Bezpieczeństwo
dziecka

82%

Bezpieczeństwo
pieszego

67%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

66%
Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 34 pkt (94%)

Kabina pasażerska pozostała stabilna pod czołowym zderzeniu. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz przedniego pasażera. Toyota wykazała, że podobny poziom ochrony będą mieć zapewnione osoby o różnych gabarytach oraz zajmujące różną pozycję za kierownicą. W teście zderzenia bocznego wszystkie części ciała były dobrze chronione i Toyota Corolla uzyskała w tej kategorii maksymalną liczbę punktów. W bardziej poważnym teście zderzenia ze słupem ochrona większości części ciała była dobra i tylko klatki piersiowej została oceniona jako odpowiednia. Fotele oraz zagłówki dobrze chronią przed urazami kręgosłupa w razie uderzenia innego pojazdu w tył auta.

zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 15.1
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 3.4
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 8
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem: 7.4
Ochrona dzieci 40 pkt (82%)

Bazując tylko na odczytach z czujników, Toyota Corolla uzyskała maksymalną liczbę punktów za ochronę półtorarocznego dziecka. Głowa trzylatka, siedzącego w foteliku przodem do kierunku jazdy, w zderzeniu czołowym nie wykonała zbyt gwałtownego ruchu. W zderzeniu bocznym oba manekiny były dobrze zabezpieczone przez ich foteliki, minimalizując ryzyko kontaktu głową z jakimś elementem wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, dzięki czemu istnieje możliwość umieszczenia dziecka w foteliku tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu. Informacja o aktualnym statusie tej poduszki powietrznej jest zrozumiała. W egzemplarzach wyprodukowanych przed wrześniem 2013 mogą wystąpić drobne problemy z montażem fotelików z mocowaniem Isofix na zewnętrznych miejscach tylnej kanapy. Od września auta mają już jednak zmienioną instrukcję montażu i Euro NCAP nie ukarało z tego tytułu Corolli odjęciem punktów.

1.5 - roczne dziecko:
Toyota MINI (ISOFIX), tyłem do kierunku jazdy
wykonanie
12
instrukcja
instalacja
3-letnie dziecko:
Toyota Duo + (ISOFIX), przodem do kierunku jazdy
wykonanie
11.3
instrukcja
instalacja
Ochrona pieszego 24 pkt (67%)

Dobrą ochronę pieszym przed urazami ich nóg zapewnia zderzak Corolli na całej swojej szerokości. Jednak już przednia krawędź maski w większości zapewnia słabą ochronę przed urazami okolic miednicy pieszego. Z kolei maska silnika, na niemal całej swojej powierzchni zapewnia dobrą albo odpowiednią ochronę przed urazami głowy pieszych.

głowa
16.4
miednica
1.8
nogi
6
Wspomaganie bezpieczeństwa 6 pkt (66%)

Standardowym elementem wyposażenia Corolli jest system stabilizacji toru jazdy (VSC), podobnie jak i system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na przednich fotelach i tylnej kanapie. Toyota Corolla nie ma jednak na wyposażeniu ogranicznika prędkości.

Ogranicznik prędkości:
0
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
VSC
3
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
na obu przednich fotelach i na tylnej kanapie
3

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Toyota Corolla 1.6 Mid grade, LHD

Nadwozie:

4-drzwiowy sedan

Klasa:

mały samochód rodzinny

Rok modelowy:

2013

Masa:

1290 kg

wyposażenie:

Napinacze przednich pasów

Ograniczniki naciągu przednich pasów

Przednia poduszka powietrzna kierowcy

Przednia poduszka powietrzna pasażera

Boczne poduszki powietrzne

Kurtyny powietrzne

Poduszka powietrzna chroniąca kolana kierowcy


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2019