mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Suzuki Swift    Wszystko o Suzuki
Opisy testów

Suzuki Swift

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Nadwozie Swifta zostało zaprojektowane tak, aby uzyskać strukturę wyjątkowo odporną na zderzenia. Zanotowano niewielkie odkształcenia w zderzeniu przednim, co zapewniło dobrą ochroną pasażerom. Ochrona dzieci była już jednak nierówna, stosunkowo dobra dla starszego i dużo gorsza dla młodszego. Ochrona, jakie auto zapewnia w razie zderzenia z pieszym została oceniona jako dość dobra.

OCENA
REZULTAT
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera

30

przód: 11
bok: 18
SBR: 1
Bezpieczeństwo dziecka

27

Bezpieczeństwo pieszego

20

Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera

Nadwozie Swifta uległo tylko nieznacznym odkształceniom, a poduszki powietrzne, pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami naciągu działały dobrze, ograniczając ruch ciała do przodu. Jednak siły, jakie zanotowano na klatce piersiowej manekina kierowcy były tak duże, że ostateczna ocena była niska. Również duży nacisk odnotowano na prawą nogę kierowcy, a kontakt z twardymi elementami w okolicach kolumny kierownicy i w tylnej części przedniego pasa stwarzał ryzyko obrażeń kolan kierowcy i pasażera. Mimo pewnych odkształceń przestrzeni na stopy, nie było ryzyka ich obrażeń. Imponujący system ochrony przy zderzeniu bocznym zawiera boczne poduszki powietrzne montowane w oparciach przednich foteli oraz kurtyny powietrzne chroniące głowy, także siedzących w tylnym rzędzie. W tej części testu siły były w nierealny sposób przeniesione na kręgosłup manekina, przez co zredukowana została wartość sił działających na klatkę piersiową.

zderzenie czołowe kierowcy
zderzenie czołowe pasażera
zderzenie boczne kierowcy
Ochrona dzieci

Tekst w czterech językach ostrzega przed umieszczaniem dziecka w foteliku na przednim siedzeniu tyłem do aktywnej poduszki powietrznej. Umieszczony jest tylko po jednej stronie osłony przeciwsłonecznej. Rekomendowanymi przez producenta fotelikami były Britax Romer Duo Plus mocowane przodem do kierunku jazdy za pomocą systemu ISOFIX. Zapewniły one różną ochronę. Podczas zderzenia przedniego zbyt duże było obciążenie głowy młodszego dziecka i klatki piersiowej starszego. Jednak, ogólny wynik w tej części testu był zadowalający.

Ochrona pieszego

Zderzak chronił dobrze, podobnie jak ta część maski, w którą może uderzyć głowa dziecka. Za to gorszą ochronę zderzak zapewnia dorosłym. Również krawędzie maski zapewniały pewną ochronę. Ogólnie Suzuki uzyskało dobry wynik.

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Suzuki Swift 1,3 GLA LHD

Nadwozie:

supermini

Klasa:

supermini

Rok modelowy:

2005

Masa:

1010 kg

wyposażenie:

Najnowszy Suzuki Swift posiada przednie poduszki powietrzne, boczne poduszki, kurtyny powietrzne, pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami naciągu, mocowania ISOFIX do zewnętrznych tylnych siedzeń, system przypominający o zapięciu pasów przez kierowcę oraz systemy ABS, EBD i BA.


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2019