mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Skoda Fabia    Wszystko o Skoda
Opisy testów

Skoda Fabia

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP
OCENA
REZULTAT
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera

32

przód: 13
bok: 15
SBR: 2
zderzenie ze słupem: 2
Bezpieczeństwo dziecka

36

Bezpieczeństwo pieszego

17

Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera

Kabina pasażerska pozostała stabilna po wypadku, jednak struktura deski rozdzielczej stwarza ryzyko obrażeń kolan oraz ud kierowcy i przedniego pasażera. Patrząc tylko na same manekiny Skoda Fabia powinna uzyskać maksymalną liczbę punktów za ochronę w zderzeniu bocznym oraz ze słupem. Jednak po zderzeniu nastąpiła zbyt duża deformacja tylnych drzwi uniemożliwiająca normalne ich otwarcie.

zderzenie czołowe kierowcy
zderzenie czołowe pasażera
zderzenie boczne kierowcy
Ochrona dzieci

Fabia uzyskała maksymalną liczbę punktów za ochronę młodszego dziecka zarówno w zderzeniu czołowym, jak i bocznym. W bocznym fotelik starszego przesunął się, w wyniku czego jego głowa nie była już dostatecznie chroniona i była narażona na kontakt z elementami wnętrza auta. Fabia może być wyposażona w wyłącznik przedniej poduszki pasażera, co umożliwia umieszczenie na jego fotelu fotelika z dzieckiem tyłem do kierunku jazdy. Jednak aktualny status poduszki nie jest wystarczająco jasny. W tych wersjach, które nie posiadają tego wyłącznika, dezaktywacja poduszki jest możliwa u dealera. Ostrzeżenie o ryzyku umieszczania dziecka w foteliku na przednim fotelu pasażera tyłem do kierunku jazdy przy włączonej poduszce powietrznej jest niedostateczne. Również obecność mocowań ISOFIX na zewnętrznych miejscach tylnej kanapy jest mało widoczna.

1.5 - roczne dziecko:
Fair BimboFix Type II ISOFIX, tyłem do kierunku jazdy
 
3-letnie dziecko:
Fair BimboFix Type II ISOFIX, przodem do kierunku jazdy
Ochrona pieszego

Zderzak dobrze chroni nogi pieszego przed poważnymi obrażeniami, za co Fabia uzyskała maksymalną liczbę punktów. W przeciwieństwie do przedniej krawędzi maski, która nie dostała ani jednego punktu.

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Skoda Fabia

Nadwozie:

5-drzwiowy hatchback

Klasa:

mały samochód rodzinny

Rok modelowy:

2007

Masa:

1055 kg

wyposażenie:

Napinacze pasów przednich

Ogranicznik naciągu pasów przednich

Przednia poduszka powietrzna kierowcy

Przednia poduszka powietrzna pasażera

Boczne poduszki powietrzne

Kurtyny powietrzne

Poduszka chroniąca kolana kierowcy

Mocowanie ISOFIX na przednim siedzeniu

Mocowania ISOFIX na tylnych siedzeniach


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2021