mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Saab 9-3    Wszystko o Saab
Opisy testów

Saab 9-3

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Saab 9-3 jest  samochodem zasługującym na to, by dołączyć do grupy samochodów, które otrzymały w testach pięć gwiazdek. Został zaprojektowany w taki sposób, aby pasażerowie byli bezpieczni. Przestrzeń dla pasażerów, również dzieci, pozostała nietknięta, a systemy ochrony zapobiegły ich zranieniu, jednakże klatka piersiowa kierowcy była narażona na działanie dość dużych sił. Jedynym niebezpieczeństwem dla kolan kierowcy był punkt znajdujący się pod kolumną kierownicy. Podczas zderzenia bocznego samochód zachował się bez zarzutu. Auto zapewnia słabą ochronę pieszym. Środkowa część maski zamortyzowała uderzenie, jednak w każdym innym miejscu okazała się twarda.

OCENA
REZULTAT
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera

33

przód: 13
bok: 18
SBR: 2
Bezpieczeństwo dziecka

Bezpieczeństwo pieszego

7

Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera

Bardzo dobrze zaplanowano miejsce dla kolan kierowcy, zamontowano specjalne wzmocnienie dla ich ochrony podczas mocnego uderzenia. Jednakże testujący zauważyli, że kolumna kierownicy mogłaby przenieść siłę uderzenia na kolana kierowcy.  Miejsce dla stóp nie zostało zdeformowane w wyniku zderzenia, co pozwoliło ograniczyć ryzyko obrażeń stóp i nóg w kostkach. Przednie pasy bezpieczeństwa zostały wyposażone w napinacze i ograniczniki napięcia.  Mimo to, klatka piersiowa kierowcy narażona była na raczej duży nacisk. Użyty trzypunktowy pas bezpieczeństwa na tylnym środkowym siedzeniu zapewnia o wiele lepszą ochronę niż pas biodrowy.  Auto nie straciło żadnego punktu podczas zderzenia bocznego oraz w teście na bezpieczeństwo głowy. Kurtyny powietrzne chroniły wszystkich pasażerów od strony uderzenia.

zderzenie czołowe kierowcy
zderzenie czołowe pasażera
zderzenie boczne kierowcy
Ochrona dzieci

W teście użyto fotelików marki Saab. Fotelik umieszczony tyłem do kierunku jazdy był zamocowany za pomocą pasów bezpieczeństwa dla dorosłych, aby chronić jego przód. Foteliki posiadają specjalną nóżkę mocującą oraz specjalne pasy służące do mocowania ich do uchwytów. Foteliki dobrze chroniły dzieci, chociaż klatka piersiowa starszego była narażona na działania sił.  Jeśli zachodzi potrzeba mocowania fotelika na przednim siedzeniu, istnieje możliwość wyłączenia przedniej poduszki powietrznej pasażera w salonie Saaba.

1.5 - roczne dziecko:
Saab Klippan CRS, półuniwersalny
 
3-letnie dziecko:
Saab Klippan CRS, półuniwersalny
Ochrona pieszego

Wyniki uzyskane na tym polu były znacznie słabsze niż w innych sferach bezpieczeństwa. Zderzak oraz boki maski są bardzo nieprzyjazne dla pieszych, jednakże jej środkowa część zamortyzowała uderzenie.

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Saab 9-3 (LHD)

Nadwozie:

4-drzwiowy sedan

Klasa:

samochód rodzinny

Rok modelowy:

2003

Masa:

1450 kg

wyposażenie:

Nowy Saab 9-3 został przedstawiony w 2002 roku. Model z 2003 roku został wyposażony w przednie i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, kurtyny chroniące głowy, napinacze pasów i ograniczniki napięcia oraz urządzenia przypominające o zapięciu pasów na przednich fotelach i mocowania ISOFIX na zewnętrznych tylnych siedzeniach.


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2021