mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Renault Scenic    Wszystko o Renault
Opisy testów

Renault Scenic

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Najnowszy Scenic jest pierwszym minivanem, który osiągnął wynik pięciu gwiazdek za bezpieczeństwo pasażerów. Został on osiągnięty po tym, jak Euro NCAP zezwoliło na ponowne przebadanie samochodu w zderzeniu bocznym ( pierwszy wykazał zbyt słabą konstrukcję zamków drzwiowych). Scenic zapewnił doskonałą ochronę pasażerom, uzyskując maksymalny wynik za zderzenie boczne i stracił tylko jeden punkt podczas testu zderzenia czołowego. Natomiast poziom bezpieczeństwa, jaki Scenic zapewnia w razie kolizji z pieszym jest zaledwie przeciętny. Testujący stwierdzili, że konstrukcja zderzaka i atrapy wymagają udoskonalenia.

OCENA
REZULTAT
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera

34

przód: 15
bok: 18
SBR: 1
Bezpieczeństwo dziecka

Bezpieczeństwo pieszego

11

Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera

Przednie poduszki powietrzne napełniały się z siłą proporcjonalną do siły uderzenia. Zainstalowane czujniki pozwalają też na rozwijanie się poduszek adekwatnie do wagi i rozmiarów ciała kierowcy. Co więcej, auto posiada osobne napinacze dla części biodrowej i barkowej przednich pasów bezpieczeństwa. Wiele wysiłku konstruktorzy włożyli w zapewnienie maksimum ochrony kolan, górnych części nóg i stóp kierowcy. Środkowe miejsce tylnego siedzenia jest wyposażone w trzypunktowy pas bezpieczeństwa, który jest dużo lepszym rozwiązaniem od pasa biodrowego. Na system ochrony pasażerów składają się poduszki boczne chroniące tułowia i kurtyny chroniące głowy pasażerów przednich i tylnych siedzeń. Scenic zachował się podczas testów  zderzeń bocznych wzorowo i otrzymał maksymalna liczbę punktów.

zderzenie czołowe kierowcy
zderzenie czołowe pasażera
zderzenie boczne kierowcy
Ochrona dzieci

Renault zamieściło ostrzeżenia przed umieszczeniem fotelika dziecięcego na przednim fotelu tyłem do kierunku jazdy, jednocześnie został zainstalowany wyłącznik poduszki powietrznej pasażera. Obydwa foteliki wykorzystują dobrze oznaczone trwałymi etykietami mocowania ISOFIX. Starsze dziecko było zwrócone przodem do kierunku jazdy i przymocowane własnym pasem bezpieczeństwa. Młodsze dziecko było zwrócone tyłem do kierunku jazdy. Głowy dzieci były chronione w każdym przypadku, co jest wynikiem trudnym do osiągnięcia. Natomiast odrobinę za duże były siły działające na szyję młodszego dziecka.

1.5 - roczne dziecko:
Firmowe Kiddy Easyfix Universal z mocowaniami ISOFIX
 
3-letnie dziecko:
Firmowe Kiddy Easyfix Universal z mocowaniami ISOFIX
Ochrona pieszego

Było tylko kilka punktów na masce które chroniły przed uderzeniem, co rozczarowuje w samochodzie będącym całkowicie nową konstrukcją.

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Renault Scenic 1,5 dCi (LHD)

Nadwozie:

minivan

Klasa:

minivan

Rok modelowy:

2003

Masa:

1410 kg

wyposażenie:

Najnowszy Scenic posiada w wyposażeniu dwustopniowe przednie oraz boczne poduszki powietrzne, kurtynę powietrzną chroniącą głowę, przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia, tylne zewnętrzne z ogranicznikami siły napięcia, mocowania ISOFIX do tylnich zewnętrznych siedzeń oraz przedniego fotelu pasażera oraz urządzenie przypominające o zapięciu pasów przez kierowcę.


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2021