mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Renault Scenic    Wszystko o Renault
Opisy testów

Renault Grand Scenic

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

91%

Bezpieczeństwo
dziecka

76%

Bezpieczeństwo
pieszego

42%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

99%
Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 33 pkt (91%)

Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas zderzenia czołowego. Czujniki zlokalizowane na manekinach wykazały ogólnie dobrą ochronę, z odpowiednią ochroną klatki piersiowej kierowcy i przedniego pasażera. Kolana, uda i miednice były dobrze chronione podczas testu, a Renault był w stanie wykazać, iż podobny poziom bezpieczeństwa zapewniony mają osoby o różnych rozmiarach oraz przyjmujące różne pozycje za kierownicą. W teście zderzenia bocznego Grand Scenic uzyskał maksymalną liczbę punktów, w teście zderzenia ze słupem ochrona była odpowiednia. Jako marginalna została oceniona ochrona przed urazami kręgów szyjnych.

zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 14.7
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 2.4
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 8
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem: 7.6
Ochrona dzieci 37 pkt (76%)

W testach dynamicznych czujniki zlokalizowane na manekinach nie wykazały zbyt dużych nacisków ani przyspieszeń. Głowa trzylatka w zderzeniu czołowym nie przesunęła się zbyt mocno do przodu, a w zderzeniu bocznym oba manekiny były dobrze zabezpieczone przez foteliki. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, dzięki czemu można na jego siedzeniu umieścić dziecko w foteliku tyłem do kierunku jazdy. Jednak informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej nie jest wystarczająco jednoznaczna i nie ostrzega o grożącym niebezpieczeństwie.

1.5 - roczne dziecko:
Britax Romer Baby Safe, grupa 0, 0+, tyłem do kierunku jazdy, ISOFIX i dodatkowa rama
wykonanie
11
instrukcja
4
instalacja
2
3-letnie dziecko:
Britax Romer Baby Safe, grupa I, przodem do kierunku jazdy, ISOFIX i górny zaczep top tether
wykonanie
10.2
instrukcja
4
instalacja
2
Ochrona pieszego 15 pkt (42%)

Zderzak uzyskał maksymalną ocenę za ochronę, jaką zapewnia nogom pieszych. Jednak już przednia krawędź maski nie wypadła tak dobrze i jej ochrona została oceniona zaledwie jako marginalna. Słabo oceniona została także maska, w większości obszarów, w które może uderzyć głowa dziecka oraz dorosłego.

głowa
6.8
miednica
2.3
nogi
6
Wspomaganie bezpieczeństwa 7 pkt (99%)

System ESP jest standardowym wyposażeniem w większości krajów europejskich, jednak w niektórych jest dostępny jako wyposażenie dodatkowe. Szacuje się jednak, że większość sprzedanych egzemplarzy Grand Scenica będzie miała ESP jako standardowe wyposażenie, dlatego też przyznano punkty za obecność tego systemu. Podobnie rzecz ma się z ogranicznikiem prędkości. Grand Scenic jest także wyposażony w system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na przednich i tylnych siedzeniach.

Ogranicznik prędkości:
aktywny ogranicznik, opcjonalne wyposażenie
0.9
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
standardowe lub opcjonalne wyposażenie (spełnia jednak wymagania Euro NCAP)
3
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
na fotelu kierowcy, pasażera i tylnej kanapie
3

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Renault Grand Scenic 1.5 diesel "Expression", LHD

Nadwozie:

5-drzwiowy minivan

Klasa:

minivan

Rok modelowy:

2009

Masa:

1507 kg

wyposażenie:

Napinacze przednich pasów - podwójne napinacze

Ograniczniki naciągu przednich pasów

Przednia poduszka powietrzna kierowcy - jednofazowa

Przednia poduszka powietrzna pasażera - jednofazowa

Boczne poduszki powietrzne

Kurtyny powietrzne


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2020