mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Renault Megane    Wszystko o Renault
Opisy testów

Renault Megane Coupe-Cabriolet

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Konstrukcja Megane CC okazała się wyjątkowo stabilna. Kabina pasażerska zapewniła dobrą ochronę dorosłym i pozwoliła na uzyskanie maksymalnej liczby punktów w zderzeniu czołowym. System ochrony zawiera dwustopniowe poduszki powietrzne, pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami naciągu. Dobra była ochrona młodszych dzieci, za to gorzej wypadła ochrona trzylatków. Konstrukcja CC jest identyczna jak wersji hatchback, dlatego też wyniki są bardzo podobne.

OCENA
REZULTAT
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera

34

przód: 16
bok: 17
SBR: 1
Bezpieczeństwo dziecka

30

Bezpieczeństwo pieszego

11

Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera

Pięciodrzwiowy Megane hatchback posiada przednie pasy bezpieczeństwa z dwustopniowymi napinaczami, natomiast Megane CC pasy ze zwykłymi napinaczami, dodatkowo z urządzeniem zapobiegającym "nurkowaniu" pod pasem bezpieczeństwa i zapobiegającym zbytniemu przemieszczaniu się do przodu w momencie uderzenia. Dwustopniowe poduszki i stabilna konstrukcja chroniły dobrze klatkę piersiową i nogi. Poczyniono dodatkowe prace zwiększające ochronę kolan i wyższych części nóg. Przestrzeń na nogi została minimalnie naruszona, jednak wykładzina skutecznie chroniła stopy kierowcy. Imponujący system ochrony w przypadku zderzenia bocznego zawiera dwukomorowe poduszki powietrzne chroniące głowy i tułów, zamontowane w przednich siedzeniach. System ten zadziałał imponująco, jednak nie przyznano maksymalnej liczby punktów, gdyż siły były przenoszone na plecy i kręgosłup manekina w nierealny sposób, obniżając w ten sposób obciążenie klatki piersiowej.

zderzenie czołowe kierowcy
zderzenie czołowe pasażera
zderzenie boczne kierowcy
Ochrona dzieci

Auto posiada ręczny wyłącznik poduszki powietrznej pasażera oraz lampkę informującą o tym, iż jest ona aktywna. Renault posiada dobre ostrzeżenie o niebezpieczeństwie umieszczania dziecka w foteliku tyłem do aktywnej poduszki powietrznej. Foteliki Romer Duo mają mocowania ISOFIX. Głowa młodszego dziecka była chroniona w zderzeniu bocznym i przednim, jednak siły działające na klatkę piersiową były trochę za duże w czołowym zderzeniu. Starsze dziecko było narażone na obrażenia głowy w zderzeniu bocznym, a w czołowym klatka piersiowa była narażona na nadmierne obciążenia.

Ochrona pieszego

Boczne krawędzie maski i obszar, w który może uderzyć głowa dorosłego pieszego zapewniają pewien poziom amortyzacji, pozostałe miejsca są "nieprzyjazne".

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Renault Megane Coupe-Cabriolet Renault Megane CC 1,6 Sport (LHD)

Nadwozie:

kabriolet

Klasa:

mały samochód rodzinny

Rok modelowy:

2004

Masa:

1380 kg

wyposażenie:

Megane CC zostało wprowadzone we wrześniu 2003 r. Wyposażone jest m.in. we dwie przednie i boczne poduszki powietrzne, przeciwpoślizgową poduszkę zapobiegającą "nurkowaniu" pod pasem bezpieczeństwa, przednie pasy z napinaczami i ogranicznikami naciągu, mocowania ISOFIX w zewnętrznych siedzeniach tylnich, urządzenie przypominające kierowcy o zapięciu pasów bezpieczeństwa, ABS.


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2021