mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Renault Megane    Wszystko o Renault
Opisy testów

Renault Megane

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

83%

Bezpieczeństwo
dziecka

78%

Bezpieczeństwo
pieszego

60%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

48%
Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 32 pkt (83%)

Kabina pasażerska Renault Megane pozostała stabilna po zderzeniu czołowym. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz przedniego pasażera. Renault wykazało, że podobny poziom bezpieczeństwa miałyby zapewnione osoby o różnym wzroście oraz zajmujące różną pozycję za kierownicą. W teście zderzenia bocznego Megane otrzymało maksymalną liczbę punktów, zapewniając dobrą ochronę wszystkich badanych części ciała kierowcy. W teście zderzenia ze słupem czujniki wykazały zwiększony ucisk na klatkę piersiową i ochrona tej części ciała została oceniona jako średnia. Ochrona przednich foteli oraz ich zagłówków przed urazami kręgów szyjnych została oceniona przez Euro NCAP jako średnia, zaś tylnych siedzeń jako słaba.

zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 15.8
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 1.4
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 8
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem: 6.6
Ochrona dzieci 38 pkt (78%)

Bazując na samych czujnikach podczas testów dynamicznych Renault Megane dostało maksymalną ocenę za ochronę 1,5-letniego dziecka. W zderzeniu czołowym ruch głową do przodu 3-letniego dziecka, siedzącego przodem do kierunku jazdy, nie był zbyt gwałtowny, i mimo ucisku w okolicy szyi ochrona tej części ciała została oceniona jako dobra. Przednia poduszka pasażera może został odłączona, dzięki czemu możliwe jest umieszczenie w tym miejscu dziecka w foteliku tyłem do kierunku jazdy. Jednak wyłącznik poduszki nie jest jednoznacznie oznaczony, za co nie został oceniony przez Euro NCAP. Czytelna jest za to informacja o ryzyku umieszczenia dziecka tyłem do kierunku jazdy, bez wcześniejszego wyłączenia poduszki.

1.5 - roczne dziecko:
Römer BabySafe + ISOFIX Base, tyłem do kierunku jazdy
wykonanie
12
instrukcja
instalacja
3-letnie dziecko:
Römer Duo Plus, przodem do kierunku jazdy
wykonanie
11.2
instrukcja
instalacja
Ochrona pieszego 22 pkt (60%)

Zderzak Renault Megane zapewnia dobrą ochronę w razie uderzenia w nogi pieszego na całej szerokości i otrzymał maksymalną ocenę. Jednak już ochrona przedniej krawędzi maski w większości była słaba. Maska silnika, w tych miejscach, w które może uderzyć głową pieszy, zapewnia dobrą ochronę. Słabą jedynie w okolicach podszybia i przy przednich słupkach.

głowa
14.2
miednica
1.8
nogi
6
Wspomaganie bezpieczeństwa 6 pkt (48%)

W standardowym wyposażeniu Renault Megane znajduje się m.in. system ESP oraz system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa. O ile ten na przednich fotelach spełnia wymogi Euro NCAP, to już na tylnej kanapie, z racji tego że informacja tekstowa nie jest we wszystkich językach, nie został oceniony. Renault zapewniło jednak, że zamierza poprawić ten element wkrótce. Gdyby nie to, Megane otrzymałoby cztery gwiazdki. Również standardowym wyposażeniem jest ogranicznik prędkości.

Ogranicznik prędkości:
1.3
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
3
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
na przednich siedzeniach
2

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Renault Megane 1.5dCi 'Life', LHD

Nadwozie:

5-drzwiowy hatchback

Klasa:

mały samochód rodzinny

Rok modelowy:

2014

Masa:

1299 kg

wyposażenie:

Napinacze przednich pasów

Ograniczniki naciągu przednich pasów

Przednia poduszka powietrzna kierowcy - dwustopniowa

Przednia poduszka powietrzna pasażera - dwustopniowa

Boczne poduszki powietrzne

Kurtyny powietrzne

Mocowania ISOFIX na tylnych siedzeniach


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2021