37
39
11
Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas uderzenia, przednie słupki przesunęły się tylko o 10mm. Megane zdobyło maksymalną ocenę za ochronę, jaką zapewnia dorosłym pasażerom. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno u kierowcy, jak i przedniego pasażera. Renault był w stanie wykazać, że podobny poziom ochrony auto zapewni osobom o różnych gabarytach oraz zajmujących różną pozycję za kierownicą. Renault Megane zdobyło maksymalną liczbę punktów w teście zderzenia bocznego oraz ze słupem.
Przednia poduszka pasażera może zostać odłączona, co pozwala umieścić dziecko w foteliku tyłem do kierunku jazdy na jego miejscu. Jednak już informacja o aktualnym statusie poduszki nie jest jednoznaczna. Trwale przymocowane ostrzeżenie jasno informuje o niebezpieczeństwie umieszczania dziecka w foteliku tyłem do kierunku jazdy naprzeciw aktywnej poduszki powietrznej. Po testach Euro NCAP Renault poprawiło umiejscowienie zaczepów ISOFIX czyniąć je bardziej widocznymi.
Przednia krawędź maski nie zdobyła ani jednego punktu za ochronę, jaką ma zapewniać nogom pieszych. Z kolei maska zapewnia raczej słabą ochronę w tych miejscach, w których może uderzyć głowa dorosłego pieszego lub dziecka.
Testowany samochód
szczegóły:
Model:
Renault Megane 1.5 DCI 'Expression', LHD
Nadwozie:
5-drzwiowy hatchback
Klasa:
mały samochód rodzinny
Rok modelowy:
2008
Masa:
1292 kg
wyposażenie:
Napinacze pasów przednich
Ogranicznik naciągu pasów przednich
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne
Kurtyny powietrzne
Poduszka chroniąca kolana kierowcy
Mocowanie ISOFIX na przednim siedzeniu
Mocowania ISOFIX na tylnych siedzeniach