mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Renault Megane    Wszystko o Renault
Opisy testów

Renault Megane

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Najnowszy Renault Mégane ma niezwykle stabilną  konstrukcję, która chroniła jego pasażerów. Otrzymał komplet punktów za zderzenie boczne, zaś w teście na zderzenie czołowe stracił tylko dwa punkty. Podwójne napinacze pasów bezpieczeństwa i ograniczniki napięcia znacznie zmniejszyły dystans, na jaki kolana kierowcy mogły przesunąć się do przodu. Dzieci były dobrze chronione, foteliki spełniały niemal wszystkie wymogi Euro NCAP. Jedynie ochrona pieszych została uznana za zaledwie przeciętną.

OCENA
REZULTAT
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera

33

przód: 14
bok: 18
SBR: 1
Bezpieczeństwo dziecka

Bezpieczeństwo pieszego

11

Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera

Przednie poduszki powietrzne wypełniały się dwustopniowo, by zwiększyć ochronę w poważnych wypadkach. Samochód również "wyczuwał" ciężar pasażerów i w przypadku lżejszych osób łagodził siłę wybuchu poduszki. Pas biodrowy i pasy ukośne miały oddzielne napinacze. Projektanci dołożyli starań, aby zwiększyć ochronę kolan i górnej części nóg kierowcy. Miejsce na nogi zostało naruszone w niewielkim stopniu, posiadało dodatkowe obicie. Tylne środkowe siedzenie miało trzypunktowy pas bezpieczeństwa, który jest dużo bezpieczniejszy przy zderzeniu czołowym niż pas biodrowy. System ochrony robił wrażenie: zawierał boczne poduszki powietrzne chroniące tułów oraz kurtyny chroniące głowę przednich i tylnych pasażerów. Samochód nie stracił ani jednego punktu w tym teście.

zderzenie czołowe kierowcy
zderzenie czołowe pasażera
zderzenie boczne kierowcy
Ochrona dzieci

W aucie znajdował się wyłącznik poduszki powietrznej pasażera z przodu. Renault zamieścił właściwe ostrzeżenia o zagrożeniach związanych z ustawianiem fotelika tyłem do kierunku jazdy naprzeciw poduszki powietrznej. Foteliki marki Renault: zwrócony przodem do kierunku jazdy Britax Romer Duo oraz zwrócony tyłem Kiddy Easyfix zamocowano za pomocą uchwytów ISOFIX na siedzeniach dla dorosłych, które posiadały wyraźne, czytelne naklejki. Fotelik trzyletniego dziecka miał pas zabezpieczający biegnący od góry przez tylne siedzenie, do bagażnika. Siedzisko młodszego miało podparcie dla nóg oraz pas mocujący go do podłogi. Główki dzieci były w pełni chronione w czołowym i bocznym zderzeniu, co jest trudne do osiągnięcia, lecz nacisk wywierany na klatkę piersiową starszego z nich był raczej duży.

1.5 - roczne dziecko:
Markowe Renault Romer Duo i Kiddy Easyfix z mocowaniami typu ISOFIX
 
3-letnie dziecko:
Markowe Renault Romer Duo i Kiddy Easyfix z mocowaniami typu ISOFIX
Ochrona pieszego

Ochrona zapewniona pieszym nie poprawiła się tak jak ochrona pasażerów. Przód samochodu był bardzo sztywny, choć na masce znajdowało się kilka punktów, które dawały ochronę. Jest to kiepski wynik dla nowego modelu.

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Renault Megane II 1.6 16v (LHD)

Nadwozie:

5-drzwiowy hatchback

Klasa:

mały samochód rodzinny

Rok modelowy:

2003

Masa:

1175 kg

wyposażenie:

Najnowszy Mégane został wprowadzony do produkcji w październiku 2002 roku. Model jest wyposażony w podwójne przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny chroniące głowę, napinacze przednich pasów bezpieczeństwa i osobne ograniczniki napięcia dla części biodrowej i ukośnej, napinacze tylnych zewnętrznych pasów bezpieczeństwa i ograniczniki napięcia, mocowania ISOFIX i górne zaczepy na tylnych zewnętrznych siedzeniach, mocowania ISOFIX na przednim siedzeniu pasażera, urządzenie przypominające o zapięciu pasów przez kierowcę.


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2021