mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Renault Espace    Wszystko o Renault
Opisy testów

Renault Espace

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Renault Espace przeszedł testy z bardzo dobrym wynikiem, otrzymując, podobnie jak Peugeot 807, ocenę pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych. Nadwozie samochodu okazało się bardzo sztywne i - dobrze chroniąc pasażerów - w teście uderzenia bocznego uzyskało maksymalną ilość punktów. Także pod względem zapewnienia bezpieczeństwa przewożonym dzieciom Espace spełnia główne wymagania stawiane przez organizację Euro NCAP. Jedynie obciążenie szyi u młodszych dzieci może okazać się dość duże. Poziom ochrony pieszych został uznany za przeciętny.

OCENA
REZULTAT
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera

35

przód: 15
bok: 18
SBR: 2
Bezpieczeństwo dziecka

Bezpieczeństwo pieszego

10

Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera

Przednie poduszki powietrzne napełniają się w dwóch fazach w zależności od siły uderzenia oraz wagi pasażera. Sztywność kabiny i kolumny kierownicy sprzyja bezpieczeństwu kierowcy;  konstruktorzy nowego Espace  dobrze opracowali ochronę kolan i nóg kierowcy. Podwójnie napinające się pasy bezpieczeństwa zapobiegły przesunięciu się kolan kierowcy za daleko do przodu. Podłoga w przedniej części kabiny uszkodzona została w niewielkim stopniu, a stopy kierowcy były dobrze chronione przed urazami. Podobnie jak w przypadku większości vanów podwyższone nadwozie sprzyja kierowaniu siły uderzenia bocznego poniżej poziomu pasażerów. Na wysoki poziom ochrony wpływa dodatkowo system poduszek powietrznych chroniący głowę, tułów i miednice pasażerów siedzących również na tylnym siedzeniu samochodu. Poduszki powietrzne kurtynowe stanowią ochronę głowy także dla przewożonych dzieci (od 3 lat). W teście zderzenia bocznego samochód uzyskał maksymalną ilość punktów.

zderzenie czołowe kierowcy
zderzenie czołowe pasażera
zderzenie boczne kierowcy
Ochrona dzieci

Oba foteliki skierowane są przodem do kierunku jazdy i wyposażone są w mocowania typu ISOFIX. Ochrona ta została uznana za dobrą, jednakże istnieje ryzyko zbyt dużego obciążenia szyi dziecka w przypadku zderzenia przedniego. Poduszka powietrzna znajdująca się na przednim siedzeniu pasażera może zostać wyłączona, co pozwala na umieszczenia fotelika dziecka tyłem do kierunku jazdy. Na osłonach przeciwsłonecznych zamieszczone są trwałe oznaczenia ostrzegające przed niewłaściwym użyciem wyłącznika poduszki powietrznej, co jest zgodne ze standardami Euro NCAP. 

1.5 - roczne dziecko:
Foteliki firmy Renault Romer Duo Universal z mocowaniami typu ISOFIX
 
3-letnie dziecko:
Foteliki firmy Renault Romer Duo Universal z mocowaniami typu ISOFIX
Ochrona pieszego

Przód Espace okazał się bardzo niebezpieczny dla pieszych, jedynie kilka punktów maski może zostać uznane za spełniające w pewnym stopniu wymogi ochrony pieszych w przypadku zderzenia.

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Renault Espace 2,2 dCi Expression (LHD)

Nadwozie:

Van

Klasa:

van

Rok modelowy:

2003

Masa:

1890 kg

wyposażenie:

W wyposażeniu standardowym ostatniego modelu Espace znajdują się: dwie dwufazowe poduszki powietrzne, boczne poduszki powietrzne (chroniące korpus i miednicę) oraz kurtynowe chroniące głowę; przednie pasy bezpieczeństwa z podwójnymi napinaczami i ogranicznikami napięci oraz tylne wyposażone w mocowania typu ISOFIX, a także urządzenie przypominające o zapięciu pasów bezpieczeństwa kierowcy i pasażera.


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2020