Renault Espace przeszedł testy z bardzo dobrym wynikiem, otrzymując, podobnie jak Peugeot 807, ocenę pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych. Nadwozie samochodu okazało się bardzo sztywne i - dobrze chroniąc pasażerów - w teście uderzenia bocznego uzyskało maksymalną ilość punktów. Także pod względem zapewnienia bezpieczeństwa przewożonym dzieciom Espace spełnia główne wymagania stawiane przez organizację Euro NCAP. Jedynie obciążenie szyi u młodszych dzieci może okazać się dość duże. Poziom ochrony pieszych został uznany za przeciętny.
35
10
Przednie poduszki powietrzne napełniają się w dwóch fazach w zależności od siły uderzenia oraz wagi pasażera. Sztywność kabiny i kolumny kierownicy sprzyja bezpieczeństwu kierowcy; konstruktorzy nowego Espace dobrze opracowali ochronę kolan i nóg kierowcy. Podwójnie napinające się pasy bezpieczeństwa zapobiegły przesunięciu się kolan kierowcy za daleko do przodu. Podłoga w przedniej części kabiny uszkodzona została w niewielkim stopniu, a stopy kierowcy były dobrze chronione przed urazami. Podobnie jak w przypadku większości vanów podwyższone nadwozie sprzyja kierowaniu siły uderzenia bocznego poniżej poziomu pasażerów. Na wysoki poziom ochrony wpływa dodatkowo system poduszek powietrznych chroniący głowę, tułów i miednice pasażerów siedzących również na tylnym siedzeniu samochodu. Poduszki powietrzne kurtynowe stanowią ochronę głowy także dla przewożonych dzieci (od 3 lat). W teście zderzenia bocznego samochód uzyskał maksymalną ilość punktów.
Oba foteliki skierowane są przodem do kierunku jazdy i wyposażone są w mocowania typu ISOFIX. Ochrona ta została uznana za dobrą, jednakże istnieje ryzyko zbyt dużego obciążenia szyi dziecka w przypadku zderzenia przedniego. Poduszka powietrzna znajdująca się na przednim siedzeniu pasażera może zostać wyłączona, co pozwala na umieszczenia fotelika dziecka tyłem do kierunku jazdy. Na osłonach przeciwsłonecznych zamieszczone są trwałe oznaczenia ostrzegające przed niewłaściwym użyciem wyłącznika poduszki powietrznej, co jest zgodne ze standardami Euro NCAP.
Przód Espace okazał się bardzo niebezpieczny dla pieszych, jedynie kilka punktów maski może zostać uznane za spełniające w pewnym stopniu wymogi ochrony pieszych w przypadku zderzenia.
Testowany samochód
szczegóły:
Model:
Renault Espace 2,2 dCi Expression (LHD)
Nadwozie:
Van
Klasa:
van
Rok modelowy:
2003
Masa:
1890 kg
wyposażenie:
W wyposażeniu standardowym ostatniego modelu Espace znajdują się: dwie dwufazowe poduszki powietrzne, boczne poduszki powietrzne (chroniące korpus i miednicę) oraz kurtynowe chroniące głowę; przednie pasy bezpieczeństwa z podwójnymi napinaczami i ogranicznikami napięci oraz tylne wyposażone w mocowania typu ISOFIX, a także urządzenie przypominające o zapięciu pasów bezpieczeństwa kierowcy i pasażera.