mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Renault Captur    Wszystko o Renault
Opisy testów

Renault Captur

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

88%

Bezpieczeństwo
dziecka

79%

Bezpieczeństwo
pieszego

61%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

81%
Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 32 pkt (88%)

Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas zderzenia czołowego. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę wszystkich części ciała u kierowcy, zaś u pasażera jedynie ochrona klatki piersiowej została oceniona jako odpowiednia, pozostały rejony były dobrze chronione. Renault było w stanie wykazać, że auto zapewnia podobny poziom ochrony osobom o różnych gabarytach, jak i przyjmujących różną pozycję za kierownicą. W zderzeniu bocznym ochrona klatki była odpowiednia, pozostałych części ciała dobra. W bardziej poważnym zderzeniu ze słupem czujniki wykazały spory ucisk w okolicy żeber, co skutkowało słabą ochroną klatki piersiowej, średnią zaś brzucha. Fotele wraz z zagłówkami zapewniają z kolei średnią ochronę przed urazami kręgów szyjnych przy uderzeniu innego pojazdu w tył samochodu.

zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 15.8
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 2.8
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 7.9
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem: 5.3
Ochrona dzieci 39 pkt (79%)

Bazując tylko na odczytach czujników z testów dynamicznych, Renault Captur zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę 18-miesięcznego dziecka. Oba manekiny, imitujące dzieci, zamocowane były tyłem do kierunku jazdy. Głowa trzylatka może mieć jednak kontakt ze słupkiem C, dlatego też w tej części Captur nie zdobył ani jednego punktu. W zderzeniu bocznym manekiny były dobrze zabezpieczone w swoich fotelikach, minimalizując ryzyko kontaktu z twardszymi elementami kabiny. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać zdezaktywowana, pozwalając tym samym na umieszczeniu dziecka na przednim fotelu tyłem do kierunku jazdy. Informacja o aktualnym statusie poduszki jest czytelna. Na siedzeniach wewnątrz Renault Captura mogą zostać zainstalowane wszystkie typy fotelików dziecięcych, jakie sprawdzone zostały przez Euro NCAP.

1.5 - roczne dziecko:
Römer BabySafe + ISOFIX Base (ISOFIX), tyłem do kierunku jazdy
wykonanie
12
instrukcja
instalacja
3-letnie dziecko:
FAIR G0/1 (ISOFIX), tyłem do kierunku jazdy
wykonanie
8
instrukcja
instalacja
Ochrona pieszego 22 pkt (61%)

Zderzak zdobył maksymalną ocenę za ochronę nóg pieszych. Ochrona głowy w większości obszarów była odpowiednia, zarówno w tych miejscach, w które może uderzyć dorosły pieszy, jak i tam, gdzie głową o maskę może uderzyć dziecko.

głowa
13.4
miednica
2.7
nogi
6
Wspomaganie bezpieczeństwa 7 pkt (81%)

System elektronicznej stabilizacji toru jazdy jest standardowym wyposażeniem Renault Captura, podobnie jak system przypominający o konieczności zapięciu pasów bezpieczeństwa na przednich oraz tylnych siedzeniach. Również ogranicznik prędkości znajduje się w standardzie i spełnia wymogi Euro NCAP.

Ogranicznik prędkości:
1.3
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
3
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
na obu przednich fotelach i na tylnej kanapie
3

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Renault Captur 1.0 'Zen', LHD

Nadwozie:

5-drzwiowy hatchback

Klasa:

supermini

Rok modelowy:

2013

Masa:

1180 kg

wyposażenie:

Napinacze przednich pasów

Ograniczniki naciągu przednich pasów

ogranicznik naciągu tylnych pasów bezpieczeństwa

Przednia poduszka powietrzna kierowcy

Przednia poduszka powietrzna pasażera

Boczne poduszki powietrzne

Kurtyny powietrzne


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Ostatnie komentarze z Forum mojeauto.pl:

    ~Mamuśka
    2013-11-17
    22:20:31

    Kto wozi trzyletnie dziecko tyłem do kierunku jazdy??? Chyba że dziecko karłem jest.. W odniesieniu do trzyletniego dziecka ten test nie jest wiarygodny

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2020