Astra otrzymała dużą liczbę punktów w czasie testów zderzeniowych, wyjątkowo stabilna kabina zapewniła dobrą ochronę pasażerom. Tylko dwóch punktów zabrakło do maksimum w zderzeniu czołowym, zaś w bocznym wynik był już maksymalny. Ochrona dzieci była także dobra i przyznano dużą liczbę punktów. Trzylatek siedział w foteliku z mocowaniami ISOFIX, zaś fotelik młodszego zabezpieczony był pasami. Ochrona pieszych była słaba.
34
39
3
System ochrony kierowcy i przedniego pasażera zawiera poduszki powietrzne, pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami naciągu. Zadziałał dobrze, mimo iż nacisk na klatkę piersiową kierowcy był odrobinę za duży. Pedały hamulca i sprzęgła w momencie zderzenia chowają się, przez co zmniejsza się ryzyko obrażeń nóg kierowcy. Odkształcenia deski rozdzielczej oraz przestrzeni na stopy były minimalne. Włożono dużo wysiłku, by zwiększyć ochronę kolan i wyższych części nóg kierowcy. Bardzo skuteczny system kierowcy zawiera poduszki boczne zamontowane w siedzeniach chroniące tułów i miednicę. W wyposażeniu Astry znajdują się też kurtyny powietrzne chroniące głowy siedzących z przodu i tyłu.
3-latek używał zwrócony do przodu fotelik Britax Romer Duo Plus, podczas gdy młodsze dziecko siedziało tyłem do kierunku jazdy w foteliku Baby-Safe. Ochrona głów dzieci była dobra w obu częściach testu, w zderzeniu czołowym jednak młodsze dziecko było narażone na obrażenia szyi a starsze klatki piersiowej. Znajdujący się na końcu deski rozdzielczej rysunek nie ostrzegał przez umieszczaniem dziecka w foteliku tyłem do poduszki powietrznej pasażera.
Tylko dwa małe obszary na masce zapewniały ochronę. Jednak krawędzie maski i zderzak są dla pieszych całkowicie "nieprzyjazne". Rezultat uzyskany przez ten nowy model był niezadowalający i dlatego EuroNCAP naciska, by Opel potraktował tą część testów bardziej poważnie.
Testowany samochód
szczegóły:
Model:
Opel Astra III Opel Astra 1,6 Enjoy (LHD)
Nadwozie:
5-drzwiowy hatchback
Klasa:
mały samochód rodzinny
Rok modelowy:
2004
Masa:
1240 kg
wyposażenie:
Najnowsza Astra wprowadzona została na wiosnę 2004 roku. Zawiera m.in. dwie przednie poduszki powietrzne, boczne chroniące tułów i miednicę, kurtyny powietrzne chroniące głowę, przednie pasy z napinaczami i ogranicznikami naciągu, system zwalniający pedały, sygnał przypominający o zapięciu pasów na obu przednich siedzeniach, aktywne zagłówki, mocowania ISOFIX na zewnętrznych tylnich siedzeniach, systemy BA, TC i ABS