Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera
Bezpieczeństwo
dziecka
Bezpieczeństwo
pieszego
Wspomaganie
bezpieczeństwa
Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas zderzenia czołowego. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę nóg i ud u kierowcy i przedniego pasażera. Opel był w stanie wykazać, że podobny poziom ochrony mają zapewnione osoby różnej postury i zajmujące różną pozycję na fotelach. Zarówno w teście zderzenia bocznego, jak i ze słupem czujniki na manekinach wykazały spory nacisk w okolicach żeber, w wyniku czego ochrona klatki piersiowej została oceniona jako średnia. Jednak już fotele i ich zagłówki zapewniają dobrą ochronę przed urazami kręgów szyjnych w przypadku uderzenia w tył auta.
Ruch manekina imitującego 3-letnie dziecko, siedzącego przodem do kierunku jazdy, nie był zbyt gwałtowny. Zarówno on, jak i 18-miesięczne dziecko były dobrze chronione w zderzeniu bocznym, a ich foteliki skutecznie zabezpieczały ich głowy przed urazami. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, dzięki czemu możliwe jest umieszczenie dziecka na tym miejscu tyłem do kierunku jazdy. Jednak informacja o jej aktualnym statusie nie jest jednoznaczna. Za to etykieta umieszczona na osłonie przeciwsłonecznej wyraźnie ostrzega o ryzyku umieszczania dziecka tyłem do kierunku jazdy na przednim fotelu pasażera, bez wcześniejszego odłączenia poduszki powietrznej.
Cała część maski, w którą może uderzyć głową dorosły pieszy, zapewnia słabą ochronę i Astra GTC nie uzyskała w tej części ani jednego punktu. Za to niższe partie maski, a więc tam, gdzie może uderzyć głową niski pieszy bądź dzieci, zapewniają dobrą ochronę i Astra GTC otrzymała tu maksymalną liczbę punktów. Również zderzak zapewnia dobrą ochronę nogom pieszych, jednak ochrona bioder przed uderzeniem w przednią krawędź maski jest na słabym poziomie.
W standardziej Opla Astry GTC znajduje się system ESP, spełniający normy Euro NCAP, podobnie jak i system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na obu przednich fotelach. Ogranicznik prędkości z kolei jest oferowany jako wyposażenie dodatkowe, dlatego nie został uwzględniony w punktacji.
Testowany samochód
szczegóły:
Model:
Opel Astra GTC 1.4l petrol 'Sport', LHD
Nadwozie:
3-drzwiowy
Klasa:
mały samochód rodzinny
Rok modelowy:
2011
Masa:
1437 kg
wyposażenie:
Napinacze pasów przednich
Ogranicznik naciągu pasów przednich
Przednia poduszka powietrzna kierowcy - jednofazowa
Przednia poduszka powietrzna pasażera - jednofazowa
Boczne poduszki powietrzne
Kurtyny powietrzne