mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Nissan NV200    Wszystko o Nissan
Opisy testów

Nissan Evalia

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

68%

Bezpieczeństwo
dziecka

81%

Bezpieczeństwo
pieszego

67%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

55%
Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 25 pkt (68%)

Po zderzeniu czołowym zauważono, że podłoga została oddzielona od podstawy słupka A. Kabina pasażerska została więc oceniona jako niestabilna i Nissan Evalia został ukarany odjęciem punktów. Podobnie zresztą jak okolica pedałów, która została mocno zdeformowana, co skutkowało również odjęciem punktów. Generalnie ochrona kierowcy została oceniona jako średnia. W zderzeniu bocznym ochrona klatki piersiowej była odpowiednia, pozostałych części ciała już dobra. W teście zderzenia ze słupem ucisk w okolicach klatki piersiowej skutkował tym, że ochrona tej części ciała została oceniona jako słaba. Również tylko na średnim poziomie oceniono ochronę, jaką fotele z zagłówkami mają zapewniać w razie uderzenia innego pojazdu w tył auta.

zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 9.1
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 1.8
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 7.7
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem: 6
Ochrona dzieci 40 pkt (81%)

Bazując tylko na odczytach czujników z testów dynamicznych, Nissan Evalia zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę trzylatka i 18-miesięcznego dziecka. Ruch do przodu manekina imitującego starsze dziecko, umieszczonego przodem do kierunku jazdy, nie był gwałtowny. W zderzeniu bocznym oba manekiny były dobrze chronione w swoich fotelikach, minimalizując ryzyko kontaktu z twardszymi elementami kabiny. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać zdezaktywowana, pozwalając tym samym na umieszczeniu dziecka na przednim fotelu tyłem do kierunku jazdy. Jednak informacja o jej aktualnym statusie nie jest wystarczająco czytelna. Około 2/3 sprawdzonych fotelików nie dało się zamontować na środkowym miejscu tylnego rzędu siedzeń, z czym nie było problemów na innych miejscach w kabinie.

1.5 - roczne dziecko:
Maxi Cosi Cabriofix and EasyFix (ISOFIX), tyłem do kierunku jazdy
wykonanie
12
instrukcja
instalacja
3-letnie dziecko:
Maxi Cosi Pearl and Familyfix (ISOFIX), przodem do kierunku jazdy
wykonanie
12
instrukcja
instalacja
Ochrona pieszego 24 pkt (67%)

Zderzak zapewnia dobrą ochronę nogom w razie kolizji z pieszym w większości przebadanych obszarów. Podobnie jak i przednia krawędź maski w razie uderzenia w okolicę miednicy pieszego. Z kolei maska zapewnia odpowiednią bądź średnią ochronę w tych rejonach, w które pieszy może uderzyć swoją głową.

głowa
14.4
miednica
5
nogi
4.8
Wspomaganie bezpieczeństwa 5 pkt (55%)

Nissan Evalia posiada na wyposażeniu standardowym układ ESP oraz system przypominający o zapięciu pasów na obu przednich fotelach. Wprawdzie na liście wyposażenia znajdziemy także ogranicznik prędkości, jednak nie został on oceniony, gdyż tylko wizualnie ostrzega kierowcę o przekroczeniu założonej prędkości.

Ogranicznik prędkości:
tylko wizualne ostrzeżenie o przekroczeniu prędkości
0
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
3
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
na obu przednich fotelach
2

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Nissan Evalia 1.5dCi Full Trim, LHD

Nadwozie:

5-drzwiowy minivan

Klasa:

minivan

Rok modelowy:

2013

Masa:

1426 kg

wyposażenie:

Napinacze przednich pasów

Ograniczniki naciągu przednich pasów

Napinacze tylnych pasów

ogranicznik naciągu tylnych pasów bezpieczeństwa

Przednia poduszka powietrzna kierowcy

Przednia poduszka powietrzna pasażera

Boczne poduszki powietrzne

Kurtyny powietrzne


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2021