mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Nissan Juke    Wszystko o Nissan
Opisy testów

Nissan Juke

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

87%

Bezpieczeństwo
dziecka

81%

Bezpieczeństwo
pieszego

41%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

71%
Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 31 pkt (87%)

Podczas zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna, a kolumna kierownicy tylko nieznacznie przesunęła się do wnętrza. Czujniki na manekinach nie wykazały wprawdzie ryzyka uszkodzeń kolan i ud kierowcy i przedniego pasażera, jednak niektóre elementy deski rozdzielczej, po obu stronach, stwarzają potencjalne zagrożenie dla osób o różnej posturze i zajmujących różną pozycję za kierownicą. Z tego też względu ochrona tych części ciała została oceniona jako marginalna. Również jako marginalna została oceniona ochrona przed urazami kręgosłupa w przypadku uderzenia innego pojazdu w tył auta.

zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 13.7
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 2.7
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 7.7
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem: 7.4
Ochrona dzieci 40 pkt (81%)

Juke zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę trzylatka w testach dynamicznych. Ruch głową obu dzieci był pod kontrolą w zderzeniu czołowym oraz bocznym. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co umożliwia umieszczenie na tym miejscu dziecka w foteliku tyłem do kierunku jazdy. Jednak informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej nie jest jednoznaczna. Trwale przyczepiona etykieta w najważniejszych europejskich językach wyraźnie ostrzega o niebezpieczeństwie umieszczania dziecka w foteliku tyłem do kierunku jazdy przy włączonej poduszce powietrznej.

1.5 - roczne dziecko:
Fair Bimbofix G0/1S, grupa 0, 0+, tyłem do kierunku jazdy, za pomocą mocowań ISOFIX i dodatkowej ramy
wykonanie
10.7
instrukcja
4
instalacja
2
3-letnie dziecko:
Romer Britax Duo+, grupa I, przodem do kierunku jazdy, mocowanie ISOFIX i dodatkowy górny zaczep
wykonanie
12
instrukcja
4
instalacja
2
Ochrona pieszego 15 pkt (41%)

Większość miejsc na masce silnika, w które może uderzyć głową dziecko, zapewnia dobrą ochronę. Jednak ochrona tych rejonów, gzie może uderzyć głową dorosły, jest już słaba. Również słabą ochronę zapewnia niemal na całej długości przednia krawędź maski.

głowa
9.5
miednica
0.8
nogi
4.4
Wspomaganie bezpieczeństwa 5 pkt (71%)

System ESP jest oferowany jako standardowe wyposażenie, podobnie jak i system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na obu przednich fotelach. Ogranicznik prędkości, jest oferowany tylko za dopłatą, dlatego nie został uwzględniony w końcowej ocenie.

Ogranicznik prędkości:
aktywny, w opcji
0
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
w standardzie
3
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
kierowcy i pasażera
2

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Nissan Juke 1.6 Acenta, LHD

Nadwozie:

5-drzwiowy hatchback

Klasa:

supermini

Rok modelowy:

2011

Masa:

1172 kg

wyposażenie:

Napinacze przednich pasów

Ograniczniki naciągu przednich pasów

Przednia poduszka powietrzna kierowcy

Przednia poduszka powietrzna pasażera

Boczne poduszki powietrzne

Kurtyny powietrzne


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Ostatnie komentarze z Forum mojeauto.pl:

    ~Andrzej
    2011-09-19
    13:56:55

    ale 6 gwiazdek jeszcze żaden samochód nie ma ??.Czy moze o czyms nie wiem ?

    ~Andrzej
    2011-09-19
    13:54:04

    i jeszcze tytuł najseksowniejszego samochodu roku nadanego przez Playboya

    ~kamilos
    2011-04-29
    15:14:48

    no bez jaj, 5 gwiazdek to teraz co drugie auto ma, żadne to wyróżnienie

    ~valentino
    2011-03-12
    13:36:24

    czyli do nominacji Car of the Year i nagrody dziennikarzy Teksasu można dodać kolejne wyróżnienie - 5 gwiazdek NCAP

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2019