mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Mercedes Klasa E    Wszystko o Mercedes
Opisy testów

Mercedes Klasa E

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

86%

Bezpieczeństwo
dziecka

77%

Bezpieczeństwo
pieszego

58%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

86%

Mercedes klasa E we wszystkich wersjach ma w standardzie system ESP, podobnie jak i system SBR na obu przednich oraz tylnych siedzeniach.

Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 31 pkt (86%)

W standardowym wyposażeniu klasy E znajduje się system Pre-Safe, który w momencie wykrycia, że może dojść do kolizji przygotowuje odpowiednio systemy ochronne minimalizując w ten sposób ewentualne następstwa zderzenia. Jednak w testach zderzenia czołowego oraz bocznego system ten został odłączony. Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas zderzenia czołowego, a przedni słupek przesunął się tylko o 3 mm. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz przedniego pasażera. Mercedes był w stanie wykazać, że podobny poziom bezpieczeństwa wyższych partii nóg będą mieć zapewniony osoby o różnych rozmiarach oraz zajmujące różne pozycje na fotelu. Egzemplarze Mercedesa klasy E o numerach VIN powyżej WDD21200511A133988 są wyposażone w standardzie w boczne poduszki powietrzne montowane w fotelach chroniące okolice miednic. Dlatego obecnego wyniku nie można odnosić na wcześniejsze egzemplarze. Podczas zderzenia bocznego Mercedes klasa E uzyskał maksymalną ocenę, w teście zderzenia ze słupem ochrona klatki piersiowej została oceniona jako średnia. Również jako średnia została oceniona ochrona przed urazami kręgosłupa w czasie zderzenia w tył auta.

zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 13.9
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 2.5
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 8
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem: 6.7
Ochrona dzieci 38 pkt (77%)

W zderzeniu czołowym ruch głowy do przodu 3-letniego dziecka nie był zbyt gwałtowny. W zderzeniu bocznym głowy dzieci były dobrze chronione przez zagłówki ich fotelików. Żaden z czujników umieszczonych na manekinach nie wykazał słabej ochrony którejś z części ciała. Rekomendowany przez Mercedesa fotelik, a który umieszczany jest tyłem do kierunku jazdy, jest wykrywany przez czujnik przedniej poduszki powietrznej pasażera, która automatycznie się wówczas odłącza. Niestety, czujnik ten wykrywa tylko ten rodzaj fotelika, a przy innych poduszka powietrzna pozostaje wciąż aktywna. Auto posiada trwałą etykietę wyraźnie ostrzegającą o potencjalnym niebezpieczeństwie umieszczenia dziecka tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej.

1.5 - roczne dziecko:
Britax Romer Baby Safe, grupa 0, 0+, tyłem do kierunku jazdy, za pomocą standardowych pasów bezpieczeństwa
wykonanie
8.8
instrukcja
4
instalacja
2
3-letnie dziecko:
Britax Romer Duo Plus, grupa I, przodem do kierunku jazdy, mocowanie ISOFIX z dodatkowym górnym zaczepem top tether
wykonanie
10.7
instrukcja
4
instalacja
2
Ochrona pieszego 21 pkt (58%)

Zderzak uzyskał maksymalną liczbę punktów za ochronę, jaką zapewnia nogom pieszych. Jednak już przednia krawędź maski nie zapewnia niemal żadnej ochrony. Klasa E wyposażona jest w system, który w momencie uderzenia w pieszego unosi nieznacznie maskę silnika, przez co powiększa się dystans między maską a twardymi elementami komory silnika. Prawie cały obszar maski, w który może uderzyć głową dziecko zapewnia dobrą ochronę, podobnie jak i wiele obszarów, gdzie może uderzyć dorosły pieszy.

głowa
15
miednica
0
nogi
6
Wspomaganie bezpieczeństwa 6 pkt (86%)
Ogranicznik prędkości:
aktywny, standardowe wyposażenie
0
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
standardowe wyposażenie
3
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
kierowcy, pasażera i na tylnej kanapie
3

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Mercedes Klasa E 220 CDI Avantgarde, LHD

Nadwozie:

4-drzwiowy sedan

Klasa:

luksusowy

Rok modelowy:

2009

Masa:

1735 kg

wyposażenie:

Napinacze przednich pasów

Ograniczniki naciągu przednich pasów

Przednia poduszka powietrzna kierowcy - jednofazowe

Przednia poduszka powietrzna pasażera - jednofazowe

Boczne poduszki powietrzne

Kurtyny powietrzne

Poduszka chroniąca miednicę - od nr VIN WDD21200511A133988

Poduszka chroniąca kolana kierowcy


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2022