mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Mazda 2    Wszystko o Mazda
Opisy testów

Mazda 2

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Mazda2 produkowana w 2004 roku (od nr VIN JMZNB2WPJN4L14537) otrzymuje dodatkowy punkt, co oznacza, że ma ich w tej chwili 26, po zainstalowaniu inteligentnego sygnału niezapięcia pasa kierowcy. Mazda2 zapewniła dobra ochronę jak na auto, które nie zostało wyposażone w boczne poduszki w standardzie. Jednak podczas testu oderwała się klamka, co mogło zranić pasażerów. Ochrona dzieci była niejednoznaczna, natomiast pieszych przeciętna. Mazda opłaciła dodatkowe testy zderzenia bocznego dla auta wyposażonego w poduszki boczne, montowane jako opcja.

OCENA
REZULTAT
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera

26

przód: 11
bok: 14
SBR: 1
Bezpieczeństwo dziecka

25

Bezpieczeństwo pieszego

10

Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera

Zabezpieczenia zadziałały prawidłowo, ale przedni pasażer był narażony na duże ładunki sił, które działały na jego klatkę piersiową. Podczas zderzenia pas przedni i przestrzeń na nogi nieco się przesunęły. Jak w każdym małym aucie trudno było zapewnić przestrzeń ochronną na kolana kierowcy. Kolumna kierownicy, jej mocowanie i dźwignia regulacji oraz deska rozdzielcza mogły powodować obrażenia. Deska rozdzielcza mogła także powodować urazy kolan pasażera. Testowane auto zapewniło przyzwoitą ochronę, przy założeniu, że poduszki boczne nie są standardowym wyposażeniem. Kierowca doznał jednak ryzyka obrażeń pochodzących od podłokietnika, a także wgniecionych drzwi i kieszeni bocznej. Występująca jako opcja kurtyna powietrzna nie zapewniła ochrony głowie kierowcy.

zderzenie czołowe kierowcy
zderzenie czołowe pasażera
zderzenie boczne kierowcy
Ochrona dzieci

Mazda rekomenduje foteliki Britax Romer Lord, oba były zainstalowane przodem do kierunku jazdy. Ochrona, jaką zapewniły była mieszana. Głowa młodszego dziecka była zabezpieczona podczas przedniego i bocznego uderzenia, jednak starsze dziecko było narażone na urazy głowy. Oboje dzieci były zagrożone urazami klatki piersiowej. Ostrzeżenia przed montażem fotelika tyłem do kierunku jazdy naprzeciwko aktywnej poduszki zostały dobrze zaprojektowane. Umieszczono je po obu stronach osłony przeciwsłonecznej pasażera.

1.5 - roczne dziecko:
Britax Roemer Lord, przodem do kierunku jazdy
 
3-letnie dziecko:
Britax Roemer Lord, przodem do kierunku jazdy
Ochrona pieszego

Maska zapewniła pewną amortyzację uderzenia głowy dorosłego i dziecka. Natomiast błotniki i przód samochodu zapewniły tylko niewielką ochronę. Test na zderzaku i przedniej krawędzi maski pokazał, że zrobiono niewiele, aby zabezpieczyć pieszych przed obrażeniami.

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Mazda 2 1,4 Exclusive (RHD)

Nadwozie:

5-drzwiowy hatchback

Klasa:

supermini

Rok modelowy:

2004

Masa:

1080 kg

wyposażenie:

Mazdę2 wyposażono w dwie poduszki przednie, pasy z napinaczami i ogranicznikami naciągu z przodu, oraz tylne ograniczniki ładunku, a także SBR dla kierowcy. Zaczepy ISOFIX zamontowano na zewnętrznych miejscach tylnej kanapy. Wyposażenie opcjonalne to poduszki boczne, kurtyny powietrzne, ABS, EBD i asystent hamowania.


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2022