mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Mazda 2    Wszystko o Mazda
Opisy testów

Mazda 2

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Mazda2 została stworzona z tym samym podwoziem oraz skrzynią biegów co Ford Fiesta. Oba modele są budowane w tej samej fabryce. Kabina Mazdy2 wytrzymała dobrze przednie zderzenie, zaś siła uderzenia przeniesiona na klatkę piersiową przy zderzeniu bocznym, była stosunkowo duża. Mazda2 chroniła wystarczająco dobrze jak na samochód bez bocznej poduszki powietrznej w standardzie. Jedyne co mogło zagrozić pasażerom, to otwierające się drzwi przy zderzeniu. Ochrona dzieci była mieszana a pieszych średnia. Mazda przeprowadziła również dodatkowe testy zderzenia bocznego oraz ze słupem z zamontowanymi bocznymi poduszkami powietrznymi.

OCENA
REZULTAT
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera

25

przód: 11
bok: 14
SBR: 0
Bezpieczeństwo dziecka

25

Bezpieczeństwo pieszego

10

Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera

Pasy bezpieczeństwa zadziałały odpowiednio, jedynie przedni pasażer był narażony na duże przeciążenia klatki piersiowej. Deska rozdzielcza oraz podłoga pod pedałami podniosły się w czasie zderzenia. Podobnie jak u innych małych samochodów trudno jest zachować dostateczną przestrzeń na kolana kierowcy. Kolumna kierownicy, mechanizm jej regulacji oraz deska rozdzielcza mogą spowodować obrażenia. Deska rozdzielcza naraża ponadto na niebezpieczeństwo kolana pasażera. Testowany samochód chronił odpowiednio mimo braku w wyposażeniu standardowym bocznych poduszek powietrznych. Kierowca był narażony na ryzyko ze strony podłokietnika oraz drzwi, które zostały wepchnięte do środka w momencie uderzenia. Dostępne w opcji kurtyny powietrzne nie stanowiły wystarczającego zabezpieczenia dla głowy kierowcy.

zderzenie czołowe kierowcy
zderzenie czołowe pasażera
zderzenie boczne kierowcy
Ochrona dzieci

Rekomendowane przez Mazdę foteliki Britax Romer Lord zwrócone były przodem do kierunku jazdy. Zabezpieczenia jakie dawały było mieszane. Głowa młodszego dziecka była chroniona w przeciwieństwie do głowy starszego. Podobnie klatki piersiowe obu dzieci narażone były na obrażenia. Informacje ostrzegające przed umieszczaniem dziecka w foteliku na przednim siedzeniu tyłem do kierunku jazdy zostały dobrze zaprojektowane. Widoczne były one po obu stronach osłony przeciwsłonecznej.

1.5 - roczne dziecko:
Britax Roemer Lord, przodem do kierunku jazdy
 
3-letnie dziecko:
Britax Roemer Lord, przodem do kierunku jazdy
Ochrona pieszego

Pewne obszary maski silnika, gdzie mogła uderzyć głowa dziecka lub dorosłego, dawały pewną amortyzację. Jednak boki oraz przód samochodu nie oferowały już praktycznie żadnej ochrony. Przedni zderzak oraz krawędzie maski także nie gwarantowały żadnej ochrony w razie zderzenia.

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Mazda 2 1,4 Exclusive (RHD)

Nadwozie:

5-drzwiowy hatchback

Klasa:

supermini

Rok modelowy:

2003

Masa:

1080 kg

wyposażenie:

Mazda2 wyposażona jest w dwie przednie poduszki powietrzne, przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami oraz ogranicznikami siły napięcia, tylne zewnętrzne pasy z ogranicznikami napięcia. Tylne zewnętrzne siedzenia wyposażone są w mocowania ISOFIX. W opcji wyposażenia znajdują się boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, ABS, EBD oraz brake assist.


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2022