33
39
15
Dwie dodatkowe poduszki powietrzne mają skutecznie chronić kolana oraz górne partie nóg kierowcy i pasażera przed obrażeniami. Jednak pedał hamulca po zderzeniu cofnął się aż o 100 mm, stwarzając tym samym duże ryzyko obrażeń dolnych partii nóg. Lexus IS uzyskał maksymalną liczbę punktów w części zderzenia bocznego oraz ze słupem.
Lexus IS uzyskał maksymalną liczbę punktów za ochronę 3-letniego dziecka w zderzeniu czołowym oraz bocznym, podczas gdy dziecko półtoraroczne straciło zaledwie ułamki punktów. Przednia poduszka pasażera może być odłączona i tym samym na tym miejscu można umieścić dziecko w foteliku tyłem do kierunku jazdy. Informacja o aktualnym statusie poduszki jest wyłącznie w jęz. angielskim. Obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach nie jest jednak wystarczająco wyeksponowana.
Testowany samochód
szczegóły:
Model:
Lexus IS 220d, RHD
Nadwozie:
5-drzwiowy sedan
Klasa:
samochód rodzinny
Rok modelowy:
2006
Masa:
1585 kg
wyposażenie:
Przednie dwustopniowe poduszki powietrzne, boczne i kurtynowe poduszki oraz poduszki chroniące kolana kierowcy i przedniego pasażera, przednie i tylne pasy z napinaczami i z systemem przypominającym o ich zapięciu, przednie także z ogranicznikami naciągu, ISOFIX oraz top tether na zewnętrznych tylnych siedzeniach, systemy VSC, ABS oraz BA.