mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Land Rover Freelander    Wszystko o Land Rover
Opisy testów

Land Rover Freelander

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Freelander to mały samochód terenowy zaprojektowany prawie dziesięć lat temu. Kabina okazała się niestabilna podczas zderzenia czołowego, drzwi kierowcy wypaczyły się, a słupek przedniej szyby znacznie przesunął do tyłu. Siły, jakim została poddana klatka piersiowa kierowcy były stosunkowo duże, wystąpiły również problemy z ochroną nóg. Zderzenie boczne także naraziło kierowcę na ryzyko uszkodzenia klatki piersiowej - pomogłaby boczna poduszka powietrzna. Foteliki zapewniły dzieciom dobrą ochronę w trakcie uderzenia z boku, jednak ich główki nie były bezpieczne podczas zderzenia czołowego. Ochrona pieszych była przeciętna dla tej klasy aut.

OCENA
REZULTAT
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera

20

przód: 6
bok: 13
SBR: 0
Bezpieczeństwo dziecka

Bezpieczeństwo pieszego

7

Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera

Pasy bezpieczeństwa i poduszki powietrzne ochroniły głowy oraz szyje przednich pasażerów, jednak siły działające na ich klatki piersiowe były duże. Drzwi od strony kierowcy skrzywiły się wzdłuż wewnętrznej belki wzmacniającej i nie mogły znieść więcej nacisku a tylny próg wypaczył się. Osoby siedzące z przodu były zagrożone obrażeniami wskutek uderzenia o twarde części znajdujące się za deską rozdzielczą. Trzypunktowy pas bezpieczeństwa na środkowym siedzeniu z tyłu chroni znacznie lepiej niż pas biodrowy, ale nie mógł być stosowany w każdej sytuacji. Freelander zapewnił jedynie umiarkowaną ochronę jak na tak wysoki pojazd, jego kierowca ryzykował obrażenia klatki piersiowej od uderzenia w środkowy słupek, obramowanie drzwi oraz boczną część siedzenia.

zderzenie czołowe kierowcy
zderzenie czołowe pasażera
zderzenie boczne kierowcy
Ochrona dzieci

Fotelik starszego dziecka był zwrócony przodem do kierunku jazdy, fotelik młodszego w przeciwną stronę. W zderzeniu czołowym ich główki nie były w pełni chronione. Młodsze dziecko narażone było także na dość duże obciążenie szyi. Land Rover rekomendował użyty fotelik jako odpowiedni dla 18-miesięcznego dziecka, jednakże okazał się zbyt mały. Mimo to, foteliki chroniły oboje dzieci w zderzeniu bocznym. Informacja umieszczona na foteliku trzylatka mogła sprawić, iż rodzice zainstalowaliby go nieprawidłowo. Freelander nie zamieścił żadnych ostrzeżeń przed ustawianiem fotelika tyłem do kierunku jazdy na przednim fotelu pasażera naprzeciw poduszki powietrznej.

1.5 - roczne dziecko:
Britax Renaissance I Rock-a-tot uniwersalne CRS
 
3-letnie dziecko:
Britax Renaissance I Rock-a-tot uniwersalne CRS
Ochrona pieszego

Przednia krawędź maski i zderzak były szczególnie twarde, chociaż maska zapewniła minimalną ochronę.

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Land Rover Freelander GS diesel (RHD)

Nadwozie:

terenowy

Klasa:

mały terenowy

Rok modelowy:

2002

Masa:

1485 kg

wyposażenie:

Model z 2003 roku wyposażono w przednie poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, napinacze i ograniczniki napięcia pasów kierowcy oraz napinacze pasów pasażera.


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2021