mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Land Rover Freelander    Wszystko o Land Rover
Opisy testów

Land Rover Freelander 2

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP
OCENA
REZULTAT
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera

35

przód: 15
bok: 16
SBR: 2
zderzenie ze słupem: 2
Bezpieczeństwo dziecka

40

Bezpieczeństwo pieszego

7

Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera

Kolumna kierownicy w zderzeniu czołowym przesunęła się w poziomie do przodu, tworząc tym samym więcej miejsca dla kierowcy. Normalnych rozmiarów poduszka powietrzne dobrze chroni kolana i uda kierowcy. Land Rover udowodnił, iż poduszka powietrzne dobrze chroni także większych bądź mniejszych od standardowych manekinów pasażerów przyjmujących różne pozycje. Land Rover Freelander zdobył maksymalną liczbę punktów w zderzeniu ze słupem. W zderzeniu bocznym stracił zaś jedynie ułamki punktów za ochronę klatki piersiowej pasażerów.

zderzenie czołowe kierowcy
zderzenie czołowe pasażera
zderzenie boczne kierowcy
Ochrona dzieci

Freelander otrzymał maksymalną ocenę punktową za ochronę obojga dzieci. Przednia poduszka pasażera może zostać odłączona, co pozwala umieścić dziecko w foteliku tyłem do kierunku jazdy na jego miejscu. Jednak już informacja o aktualnym statusie poduszki nie jest jednoznaczna, podobnie zresztą jak ostrzeżenie przed ryzykiem umieszczania dziecka w foteliku na przednim siedzeniu tyłem do aktywnej poduszki powietrznej. Również obecność mocowań ISOFIX na zewnętrznych tylnych siedzeniach nie była wystarczająco zaakcentowana.

1.5 - roczne dziecko:
Britax Roemer Baby Safe ISOFIX Plus, tyłem do kierunku jazdy
 
3-letnie dziecko:
Britax Roemer Duo Plus ISOFIX, przodem do kierunku jazdy
Ochrona pieszego

W teście zderzenia z pieszym Freelander nie zdobył ani jednego punktu za ochronę, jaką mają zapewniać zderzak oraz przednia krawędź maski nogom pieszych. Również ochrona, jaką gwarantuje maska silnika w miejscu, gdzie może uderzyć głowa dorosłego lub dziecka została oceniona jako przeważnie słaba.

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Land Rover Freelander 2

Nadwozie:

5-drzwiowy SUV

Klasa:

mały terenowy

Rok modelowy:

2007

Masa:

1.82 kg

wyposażenie:

Napinacze pasów przednich

Ogranicznik naciągu pasów przednich

Przednia poduszka powietrzna kierowcy

Przednia poduszka powietrzna pasażera

Boczne poduszki powietrzne

Kurtyny powietrzne

Poduszka chroniąca kolana kierowcy

Mocowanie ISOFIX na przednim siedzeniu

Mocowania ISOFIX na tylnych siedzeniach


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2021