mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Kia Venga    Wszystko o Kia
Opisy testów

Kia Venga

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

89%

Bezpieczeństwo
dziecka

85%

Bezpieczeństwo
pieszego

64%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

71%

Kiedy po raz pierwszy poddano testom zderzeniowym Kię Vengę, słabe wyniki przede wszystkim w teście zderzenia czołowego spowodowały, że Venga otrzymała tylko cztery gwiazdki. Koreański producent nie był zadowolony z takiego rezultatu i wprowadziła szereg modyfikacji: zmiany w strukturze nadwozia pomogły ograniczyć drgania auta, ucisk na klatkę piersiową oraz uda, tylne siedzenia zostały lekko zmodyfikowane, by zapewnić lepszą ochronę dzieciom, zaś już po pierwszym teście wprowadzono poprawki w pasach bezpieczeństwa, które za pierwszym razem się rozerwały.

Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 32 pkt (89%)

Podczas zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. Ochrona klatki piersiowej była lepsza niż w oryginalnym teście i mimo że oceniono ją jako średnia, to i tak była lepsza niż poprzednio. Czujniki na manekinach wykazały dobry poziom ochrony kolan i ud obu przednich pasażerów. Jednak stacyjka zapłonu oraz kolumna kierownicy stwarzają ryzyko obrażeń ud kierowcy. Przeprowadzone modyfikacje auta nie wpłynęły na wyniki testów w zderzeniach bocznych. W zderzeniu bocznym Kia Venga otrzymała maksymalną ocenę, zaś w zderzeniu ze słupem ochrona klatki piersiowej była średnia, zaś pozostałych części ciała dobra. Ochrona przed urazami kręgosłupa w przypadku uderzenia innego pojazdu w tył auta była również dobra.

zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 13.5
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 3.4
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 8
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem: 7.2
Ochrona dzieci 42 pkt (85%)

W pierwotnym teście trzylatek uderzył głową w słupek C. Tym razem nie doszło do takiego uderzenia. W zderzeniu czołowym ruch głowy do przodu trzylatka, siedzącego przodem do kierunku jazdy, nie był zbyt gwałtowny, a powrót do pierwotnej pozycji był pod kontrolą. W zderzeniu bocznym głowy obu dzieci były odpowiednio chronione przez zagłówki ich fotelików. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, dzięki czemu istnieje możliwość umieszczenia na tym miejscu dziecka w foteliku tyłem do kierunku jazdy, a informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej jest jednoznaczna. Również trwale przyczepiona etykieta wyraźnie ostrzega o niebezpieczeństwie umieszczania dziecka w foteliku tyłem do kierunku jazdy przy włączonej poduszce powietrznej.

1.5 - roczne dziecko:
Fair G0,1 Bimbofix, grupa 0, 0+, tyłem do kierunku jazdy, za pomocą mocowań ISOFIX i dodatkowej ramy
wykonanie
11.9
instrukcja
4
instalacja
2
3-letnie dziecko:
Fair G0,1 Bimbofix, grupa I, przodem do kierunku jazdy, mocowanie ISOFIX i dodatkowa rama
wykonanie
10.8
instrukcja
4
instalacja
2
Ochrona pieszego 23 pkt (64%)

Zderzak uzyskał maksymalną ocenę za ochronę nóg pieszych. Jednak już ochrona przedniej krawędzi maski została oceniona jako średnia. Te rejony maski silnika, w które może uderzyć głową dziecko, zapewniają dobrą ochronę. Z kolei te obszary, w które może uderzyć głową dorosły pieszy, zapewniają słabą ochronę.

głowa
12.8
miednica
4.2
nogi
6
Wspomaganie bezpieczeństwa 5 pkt (71%)

jednej wersji Kii Venga w czterech europejskich krajach. W pozostałych układ ten jest w standardzie. Ponieważ szacuje się, że udział aut bez ESP będzie minimalny, Euro NCAP uwzględniła obecność tego systemu w ogólnej punktacji. System przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na obu przednich fotelach jest standardowym wyposażeniem, zaś ogranicznik prędkości znajduje się na liście wyposażenia dodatkowego, dlatego Venga nie otrzymała za niego punktów.

Ogranicznik prędkości:
aktywna, opcjonalna
0
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
opcjonalny
3
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
kierowcy i pasażera
2

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Kia Venga 1.4 GLS, LHD

Nadwozie:

5-drzwiowy MPV

Klasa:

minivan

Rok modelowy:

2010

Masa:

1220 kg

wyposażenie:

Napinacze przednich pasów

Ograniczniki naciągu przednich pasów

Przednia poduszka powietrzna kierowcy - jednofazowa

Przednia poduszka powietrzna pasażera - jednofazowa

Boczne poduszki powietrzne - opcjonalne, ale spełniające wymagania

Kurtyny powietrzne - opcjonalne, ale spełniające wymagania


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2020