mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Kia Venga    Wszystko o Kia
Opisy testów

Kia Venga

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

79%

Bezpieczeństwo
dziecka

66%

Bezpieczeństwo
pieszego

64%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

71%
Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 28 pkt (79%)

Po teście zderzenia czołowego zauważone zostało częściowe rozerwanie pasa bezpieczeństwa kierowcy w pobliżu punktu jego mocowania na dole słupka B. Rozerwanie to było spowodowane szynami, po których przesuwany jest fotel kierowcy. Kia natychmiast przeprowadziła stosowne modyfikacje i wprowadziła poprawki w produkowanych egzemplarzach Vengi. Z kolei właściciele kupionych już egzemplarzy zostali bądź zostaną zaproszeni do serwisów celem dokonania odpowiednich poprawek. W teście zderzenia czołowego czujniki na klatce piersiowej manenika kierowcy wykazały kontakt z kierownicą. Niektóre elementy deski rozdzielczej stwarzają ryzyko obrażeń kolan i ud u kierowcy i pasażera. Czujniki na manekinie pasażeru wykazały spore różnice w przesunięciu górnej i dolnej części nogi bliżej środka auta, co w rzeczywistości może oznaczać wysokie ryzyko obrażenia kolana. Kabina pasażerska podczas testu pozostała stabilna. W zderzeniu bocznym Kia Venga uzyskała maksymalną ocenę. W bardziej rygorystycznym teście zderzenia ze słupem klata piersiowa miała zapewnioną tylko średnią ochronę, podczas gdy pozostałe części ciała dobrą. Również dobra była ochrona kręgów szyjnych w teście zderzenia tylnego.

zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 9.1
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 3.4
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 8
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem: 7.2
Ochrona dzieci 32 pkt (66%)

W zderzeniu czołowym głowa 3-letniego dziecka, siedzącego przodem do kierunku jazdy, nie przesunęła się zbyt gwałtownie, jednak wracając uderzyła w słupek C. W zderzeniu bocznym oboje dzieci było dobrze chronione. Przednia poduszka pasażera może zostać odłączona, pozwalając tym samym na umieszczeniu na jego miejscu dziecka w foteliku tyłem do kierunku jazdy. Informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej jest w pełni czytelna. Trwale przymocowana informacja ostrzega o ryzyku umieszczania dziecka w foteliku tyłem do kierunku jazdy, przy aktywnej poduszce powietrznej.

1.5 - roczne dziecko:
Fair G0,1 Bimbofix, grupa 0, 0+, tyłem do kierunku jazdy, mocowanie ISOFIX z dodatkową ramą
wykonanie
6.6
instrukcja
4
instalacja
2
3-letnie dziecko:
Fair G0,1 Bimbofix, grupa I, przodem do kierunku jazdy, mocowanie ISOFIX z dodatkową ramą
wykonanie
5.7
instrukcja
4
instalacja
2
Ochrona pieszego 23 pkt (64%)

Kia Venga uzyskała maksymalną liczbę punktów za ochronę, jaką zapewnia jego zderzak nogom pieszych. Jednak przednia krawędź maski zapewnia już tylko średni poziom ochrony. Większość obszarów, w które może uderzyć głową piesze dziecko zapewnia dobrą ochronę, w przeciwieństwie do tych miejsce, w które może uderzyć głowa dorosłego.

głowa
12.8
miednica
4.2
nogi
6
Wspomaganie bezpieczeństwa 5 pkt (71%)

System ESP jest oferowany jako dodatkowe wyposażenie w jednej wersji wyposażeniowej w czterech europejskich krajach. W pozostałych system ten znajduje się w standardowym wyposażeniu, dlatego punkty za jego obecność zostały uwzględnione w łącznej ocenie. Ogranicznik prędkości jest dostępny tylko jako opcja, dlatego Venga nie dostała za niego punktów. Z kolei system SBR jest w standardzie na obu przednich fotelach.

Ogranicznik prędkości:
aktywny, opcjonalne wyposażenie
0
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
opcjonalne
3
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
kierowcy i pasażera
2

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Kia Venga 1.4 GLS, LHD

Nadwozie:

5-drzwiowy minivan

Klasa:

mały terenowy

Rok modelowy:

2010

Masa:

1220 kg

wyposażenie:

Napinacze przednich pasów

Ograniczniki naciągu przednich pasów

Przednia poduszka powietrzna kierowcy - jednofazowa

Przednia poduszka powietrzna pasażera - jednofazowa

Boczne poduszki powietrzne - opcjonalne, jednak spełniają wymagania Euro NCAP

Kurtyny powietrzne - opcjonalne, jednak spełniają wymagania Euro NCAP


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Ostatnie komentarze z Forum mojeauto.pl:

    ~EuroNCAP
    2010-12-05
    17:55:58

    "w" przecież gościu o tym napisał

    ~W.
    2010-12-05
    17:00:47

    Ten test jest już nieaktualny. Kia Venga została poprawiona przez inżynierów i zgłoszona do nowego testu, w którym otrzymała 5 gwiazdek.

    ~marko1
    2010-11-25
    13:31:52

    Kia Venga idzie do przodu pod względem bezpieczeństwa
    Kia Venga - ***** - kierowca pasażer 89% - dziecko 85% - 64%71%

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2020