Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera
Bezpieczeństwo
dziecka
Bezpieczeństwo
pieszego
Wspomaganie
bezpieczeństwa
Po teście zderzenia czołowego zauważone zostało częściowe rozerwanie pasa bezpieczeństwa kierowcy w pobliżu punktu jego mocowania na dole słupka B. Rozerwanie to było spowodowane szynami, po których przesuwany jest fotel kierowcy. Kia natychmiast przeprowadziła stosowne modyfikacje i wprowadziła poprawki w produkowanych egzemplarzach Vengi. Z kolei właściciele kupionych już egzemplarzy zostali bądź zostaną zaproszeni do serwisów celem dokonania odpowiednich poprawek. W teście zderzenia czołowego czujniki na klatce piersiowej manenika kierowcy wykazały kontakt z kierownicą. Niektóre elementy deski rozdzielczej stwarzają ryzyko obrażeń kolan i ud u kierowcy i pasażera. Czujniki na manekinie pasażeru wykazały spore różnice w przesunięciu górnej i dolnej części nogi bliżej środka auta, co w rzeczywistości może oznaczać wysokie ryzyko obrażenia kolana. Kabina pasażerska podczas testu pozostała stabilna. W zderzeniu bocznym Kia Venga uzyskała maksymalną ocenę. W bardziej rygorystycznym teście zderzenia ze słupem klata piersiowa miała zapewnioną tylko średnią ochronę, podczas gdy pozostałe części ciała dobrą. Również dobra była ochrona kręgów szyjnych w teście zderzenia tylnego.
W zderzeniu czołowym głowa 3-letniego dziecka, siedzącego przodem do kierunku jazdy, nie przesunęła się zbyt gwałtownie, jednak wracając uderzyła w słupek C. W zderzeniu bocznym oboje dzieci było dobrze chronione. Przednia poduszka pasażera może zostać odłączona, pozwalając tym samym na umieszczeniu na jego miejscu dziecka w foteliku tyłem do kierunku jazdy. Informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej jest w pełni czytelna. Trwale przymocowana informacja ostrzega o ryzyku umieszczania dziecka w foteliku tyłem do kierunku jazdy, przy aktywnej poduszce powietrznej.
Kia Venga uzyskała maksymalną liczbę punktów za ochronę, jaką zapewnia jego zderzak nogom pieszych. Jednak przednia krawędź maski zapewnia już tylko średni poziom ochrony. Większość obszarów, w które może uderzyć głową piesze dziecko zapewnia dobrą ochronę, w przeciwieństwie do tych miejsce, w które może uderzyć głowa dorosłego.
System ESP jest oferowany jako dodatkowe wyposażenie w jednej wersji wyposażeniowej w czterech europejskich krajach. W pozostałych system ten znajduje się w standardowym wyposażeniu, dlatego punkty za jego obecność zostały uwzględnione w łącznej ocenie. Ogranicznik prędkości jest dostępny tylko jako opcja, dlatego Venga nie dostała za niego punktów. Z kolei system SBR jest w standardzie na obu przednich fotelach.
Testowany samochód
szczegóły:
Model:
Kia Venga 1.4 GLS, LHD
Nadwozie:
5-drzwiowy minivan
Klasa:
mały terenowy
Rok modelowy:
2010
Masa:
1220 kg
wyposażenie:
Napinacze przednich pasów
Ograniczniki naciągu przednich pasów
Przednia poduszka powietrzna kierowcy - jednofazowa
Przednia poduszka powietrzna pasażera - jednofazowa
Boczne poduszki powietrzne - opcjonalne, jednak spełniają wymagania Euro NCAP
Kurtyny powietrzne - opcjonalne, jednak spełniają wymagania Euro NCAP
Ostatnie komentarze z Forum mojeauto.pl:
~EuroNCAP
2010-12-05
17:55:58
"w" przecież gościu o tym napisał
~W.
2010-12-05
17:00:47
Ten test jest już nieaktualny. Kia Venga została poprawiona przez inżynierów i zgłoszona do nowego testu, w którym otrzymała 5 gwiazdek.
~marko1
2010-11-25
13:31:52
Kia Venga idzie do przodu pod względem bezpieczeństwa
Kia Venga - ***** - kierowca pasażer 89% - dziecko 85% - 64%71%