mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Kia Picanto    Wszystko o Kia
Opisy testów

Kia Picanto

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Picanto wypadła w teście słabo, osiągając jedynie wynik pozwalający na zdobycie 3 gwiazdek. Jest to wyjątkowe rozczarowanie, zwłaszcza, że to nowy model w tym segmencie rynku, w którym inni producenci poczynili już znaczne postępy. Jednakowoż auto zapewniło dobry poziom ochrony dzieciom, chociaż już dla pieszych był on mierny. Kia zdecydowała się opłacić także test auta z poduszkami bocznymi, które w kilku krajach Europy są wyposażeniem opcjonalnym. Wyniki tego testu są podane obok zwykłej wersji, natomiast nie zostały uwzględnione w ogólnej ocenie auta. Był on wprawdzie lepszy niż auta wyposażonego standardowe, jednak podczas testu drzwi się otworzyły.

OCENA
REZULTAT
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera

17

przód: 7
bok: 10
SBR: 0
Bezpieczeństwo dziecka

37

Bezpieczeństwo pieszego

6

Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera

System zabezpieczeń obejmuje jednostopniowe poduszki oraz przednie pasy z napinaczami i ogranicznikami naciągu. Pomimo tego i pomimo stabilnej struktury nadwozia, siły działające na manekin były wysokie. Agresywne elementy za przednim pasem kabiny zredukowały wynik za ochronę pasażera i kierowcy. Kierownica i pedał hamulca także przesunęły się do tyłu. W wyniku tego przedział pasażerski stał się wyjątkowo nieprzyjazny. Poziom bezpieczeństwa Picanto przy bocznym zderzeniu nie robi wrażenia. Aparatura na klatce piersiowej i miednicy manekina odnotowała wysokie wartości obciążeń. Auto zostało dodatkowo ukarane za sposób, w jaki siły zostały przeniesione na kręgosłup, redukując wskazania na klatce piersiowej.

zderzenie czołowe kierowcy
zderzenie czołowe pasażera
zderzenie boczne kierowcy
Ochrona dzieci

Trwałe ostrzeżenie przed umieszczeniem fotelika na przednim siedzeniu pasażera tyłem do kierunku jazdy naprzeciwko aktywnej poduszki umieszczono jedynie po wewnętrznej stronie osłony przeciwsłonecznej pasażera. Ochrona zapewniona dzieciom była dobra. Starsze dziecko było umieszczone w foteliku Britax Romer Duo Plus, zamocowanym przy pomocy zapięcia ISOFIX z górnym uchwytem przodem do kierunku jazdy. Dziecko 18 miesięczne posadzono tyłem do kierunku jazdy w foteliku Britax Romer BabySafe, zainstalowanym przy pomocy pasa bezpieczeństwa. Podczas zderzenia przedniego siły działające na szyję młodszego dziecka były jednak w przedziale wartości wysokich.

1.5 - roczne dziecko:
Britax Romer BabySafe Plus
 
3-letnie dziecko:
Britax Romer Duo Plus ISOFIX
Ochrona pieszego

Jedynie obszary w które mogła uderzyć głowa dorosłego człowieka oferowała jakąkolwiek ochronę. Zderzaki i przednia krawędź maski były bardzo "nieprzyjazne".

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Kia Picanto

Nadwozie:

Klasa:

supermini

Rok modelowy:

0

Masa:

0 kg

wyposażenie:

Picanto wyposażono w dwie poduszki przednie, przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami naciągu, mocowanie ISOFIX z górnym uchwytem na zewnętrznych miejscach tylnej kanapy oraz ABS. Wyposażenie opcjonalne to także boczne poduszki.


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2021