Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera
Bezpieczeństwo
dziecka
Bezpieczeństwo
pieszego
Wspomaganie
bezpieczeństwa
Infiniti FX jest wyposażone w standardzie w system ESP, ogranicznik prędkości oraz system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na obu przednich i wszystkich tylnych siedzeniach.
Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas zderzenia czołowego. Niektóre elementy deski rozdzielczej stwarzają ryzyko obrażeń kolan i ud kierowcy oraz przedniego pasażera. Infiniti FX uzyskało maksymalną liczbę punktów w teście zderzenia bocznego. W teście zderzenia ze słupem tylko ochrona okolic klatki piersiowej została nieco niżej oceniona. Średnią ochronę przed urazami kręgów szyjnych zapewnia za to auto podczas uderzenia w tył samochodu.
Ruch głowy do przodu 3-letniego dziecka podczas zderzenia czołowego nie był zbyt gwałtowny (18-miesięczne dziecko siedziało tyłem do kierunku jazdy). W zderzeniu bocznym dzieci były dobrze chronione przez ich foteliki. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, umożliwiając tym samym umieszczenie dziecka na przednim fotelu tyłem do kierunku jazdy. Jednak już informacja o jej aktualnym statusie nie jest wystarczająco jasna. Zamieszczona na osłonie przeciwsłonecznej etykieta wyraźnie ostrzega przed niebezpieczeństwem umieszczenia dziecka tyłem do kierunku jazdy bez wcześniejszego odłączenia poduszki powietrznej.
Zderzak zapewnia umiarkowaną ochronę nogom pieszych, a przednia krawędź maski w większości złą. W większości obszarów maski, w które może uderzyć głowa dziecka, ochrona jest zła, za to tam, gdzie może uderzyć głową dorosły pieszy zapewniona jest już dobra ochrona.
Testowany samochód
szczegóły:
Model:
Infiniti FX 37 Premium, LHD
Nadwozie:
5-drzwiowy SUV
Klasa:
terenowy
Rok modelowy:
2009
Masa:
2001 kg
wyposażenie:
Napinacze przednich pasów
Ograniczniki naciągu przednich pasów
Przednia poduszka powietrzna kierowcy - jednofazowe
Przednia poduszka powietrzna pasażera - jednofazowe
Boczne poduszki powietrzne
Kurtyny powietrzne