mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Hyundai i10    Wszystko o Hyundai
Opisy testów

Hyundai i10

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

79%

Bezpieczeństwo
dziecka

80%

Bezpieczeństwo
pieszego

71%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

56%
Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 30 pkt (79%)

Kabina pasażerska Hyundaia i10 po teście zderzenia czołowego pozostała stabilna. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz przedniego pasażera. Hyundai zdołał wykazać, że podobny poziom ochrony będą mieć zapewnione osoby o różnej posturze i zajmujące różną pozycję za kierownicą. W teście zderzenia bocznego czujniki wykazały dobrą ochronę wszystkich rejonów ciała. Jednak dokładne oględziny auta po zderzenia wykazały, że tylne drzwi od strony uderzenia nie pozostały zamknięte. W teście zderzenia ze słupem tylko średnią ocenę otrzymała ochrona klatki piersiowej, co było następstwem ucisku w okolicach żeber manekina. Ochrona przed urazami kręgów szyjnych, jaką mają zapewniać przednie fotele w przypadku uderzenia innego pojazdu w tył auta, była dobra, jednak już zagłówki tylnych siedzeń nie chronią tak dobrze.

zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 14
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 1.9
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 7.5
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem: 6.6
Ochrona dzieci 39 pkt (80%)

Bazując tylko na odczytach czujników Hyundai i10 zdobył maksymalną ocenę w testach dynamicznych za ochronę 1,5-letniego dziecka. W teście zderzenia czołowego ruch do przodu trzyletniego dziecka, siedzącego przodem do kierunku jazdy, nie był zbyt gwałtowny, ale ucisk na klatkę piersiową i siły działające na okolicę karku były już zbyt duże. W zderzeniu bocznym oba manekiny były dobrze chronione przez ich foteliki, minimalizując ryzyko kontaktu głową z elementami wnętrza pojazdu. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, dzięki czemu można umieścić na tym miejscu dziecko w foteli tyłem do kierunku jazdy. Informacja o aktualnym statusie tej poduszki jest czytelna.

1.5 - roczne dziecko:
Römer BabySafe + ISOFIX Base, tyłem do kierunku jazdy
wykonanie
12
instrukcja
instalacja
3-letnie dziecko:
Römer Duo Plus (ISOFIX), przodem do kierunku jazdy
wykonanie
9.4
instrukcja
instalacja
Ochrona pieszego 26 pkt (71%)

Zderzak zapewnia dobrą ochronę nogom pieszych na całym testowanym obszarze, za co zdobył maksymalną liczbę punktów. Ochrona przedniej krawędzi maski jest dobra tylko w centralnej części, po bokach zaś twardsze elementy spowodowały, że w tych obszarach ochrona jest słaba. Maska silnika oraz podszybie na prawie całym obszarze zapewniają dobrą bądź odpowiednią ochronę. Słabsza ochrona jest jedynie w okolicach bocznych słupków.

głowa
16
miednica
nogi
6
Wspomaganie bezpieczeństwa 7 pkt (56%)

Hyundai i10 posiada w standardzie system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na przednich oraz tylnych siedzeniach, który spełnia wymagania Euro NCAP. Również w standardzie znajduje się system ESP. Z kolei w opcji dostępny jest ogranicznik prędkości, jednak wg szacunków znajdzie się w większości sprzedanych egzemplarzy. Dzięki temu Euro NCAP przyznało punkty Hyundaiowi i10 za ten system.

Ogranicznik prędkości:
1.3
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
3
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
na obu przednich fotelach i zewnętrznych tylnych
3

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Hyundai i10 1.0 petrol Comfort, LHD

Nadwozie:

5-drzwiowy hatchback

Klasa:

supermini

Rok modelowy:

2014

Masa:

933 kg

wyposażenie:

Przednia poduszka powietrzna kierowcy - jednostopniowa

Przednia poduszka powietrzna pasażera - jednostopniowa

Napinacze przednich pasów

Ograniczniki naciągu przednich pasów

Boczne poduszki powietrzne

Poduszka powietrzna chroniąca kolana kierowcy

Kurtyny powietrzne

Mocowania ISOFIX na tylnych siedzeniach - zewnętrznych


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2019