Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera
Bezpieczeństwo
dziecka
Bezpieczeństwo
pieszego
Wspomaganie
bezpieczeństwa
Zmiany konstrukcyjne Forda Fiesty były na tyle nieznaczne, że do oceny ochrony w zderzeniu czołowym wykorzystano wyniki poprzednika. Kabina pasażerska pozostała stabilna. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud u kierowcy i przedniego pasażera, co w tym pierwszym przypadku było w dużej mierze zasługą poduszki kolanowej. Ford był w stanie wykazać, że podobny poziom ochrony mają zapewnione osoby o różnym wzroście i przyjmujące różną pozycję za kierownicą. Całkowicie nowe testy przeprowadzone zostały za to, by ocenić ochronę w przypadku zderzenia bocznego i ze słupem. W tym pierwszym ochrona wszystkich części ciała była dobra, poza klatką piersiową, której ochronę oceniono na odpowiednim poziomie. W teście zderzenia ze słupem ochrona klatki piersiowej była zaledwie marginalna. Fotele i zagłówki zapewniają dobrą ochronę przed urazami kręgów szyjnych.
W zderzeniu czołowym ruch do przodu trzyletniego dziecka nie był zbyt gwałtowny. W zderzeniu bocznym dzieci były dobrze chronione przez ich foteliki, minimalizując ryzyko kontaktu z twardymi elementami w kabinie. W poprzednio testowanym modelu nie było możliwości odłączenia przednej poduszki powietrznej pasażera. W najnowszym teście już istnieje taka możliwość, pozwalając tym samym na posadzenie dziecka na tym fotelu tyłem do kierunku jazdy. Wyświetlana informacja o aktualnym statusie przedniej poduszki powietrznej jest czytelna. Zrozumiałe jest także ostrzeżenie o ryzyku możliwych obrażeń dziecka w przypadku posadzenia go na przednim fotelu bez wcześniejszego odłączenia poduszki.
Zderzak otrzymał maksymalną ocenę za ochronę nóg pieszych. Również przednia krawędź maski prawie na całym testowanym obszarze wypadła dobrze. Dobrą ochronę zapewnia także prawie cały obszar maski, w który może uderzyć głową dziecko, podczas gdy słaba jest ochrona tych rejonów maski, w które może uderzyć głową dorosły.
Fiesta w standardzie posiada system ESP oraz system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na obu przednich fotelach. Auto nie jest natomiast wyposażone w ogranicznik prędkości.
Testowany samochód
szczegóły:
Model:
Ford Fiesta 1.25 petrol 'Trend', LHD
Nadwozie:
5-drzwiowy hatchback
Klasa:
supermini
Rok modelowy:
2012
Masa:
1100 kg
wyposażenie:
Napinacze przednich pasów
Ograniczniki naciągu przednich pasów
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne
Kurtyny powietrzne
Poduszka chroniąca kolana kierowcy