mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Ford C-Max    Wszystko o Ford
Opisy testów

Ford C-MAX

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Focus C-MAX ma silną i stabilną kabinę pasażerską, która zapewnia dość dobrą ochronę. Systemy bezpieczeństwa wraz z poduszkami powietrznymi zadziałały prawidłowo nie dopuszczając do kontaktu klatki piersiowej lub głowy kierowcy z kierownicą. Ochrona przy zderzeniu bocznym, zawierająca poduszkę powietrzną zamontowaną w oparciu siedzenia oraz kurtyny powietrzne zadziałały imponująco skutecznie. Focus C-MAX jest pierwszym samochodem, który dostał 4 gwiazdki za ochronę, jaką daje dzieciom.

OCENA
REZULTAT
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera

31

przód: 13
bok: 17
SBR: 1
Bezpieczeństwo dziecka

38

Bezpieczeństwo pieszego

14

Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera

Dwustopniowa poduszka powietrzna w połączeniu z pasami bezpieczeństwa posiadającymi napinacze oraz ograniczniki napięcia zadziałały dobrze, choć siła uderzenia stwarzała minimalne zagrożenie klatki piersiowej pasażerów. Ponadto kolana kierowcy były narażone na kontakt z twardymi elementami. Testowany model Forda zapewnił dużą ochronę, wykazując tylko niewielkie zniekształcenia w okolicach przedniego słupka i progów. Przestrzeń wokół stóp kierowcy tylko w niewielkim stopniu została naruszona. Wszystkie siedzenia miały trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Poduszki powietrzne montowane w siedzeniach oraz kurtyny powietrzne znajdują się w wyposażeniu standardowym auta. Działają bardzo skutecznie, kurtyny powietrzne chronią także siedzących z tyłu. Jednakże Focus C-MAX nie zdobył maksymalnej liczby punktów z powodu zbyt dużych sił oddziałujących na plecy testowanych manekinów.

zderzenie czołowe kierowcy
zderzenie czołowe pasażera
zderzenie boczne kierowcy
Ochrona dzieci

Starsze dziecko w foteliku Britax Romer Duo Plus zwrócone było twarzą w kierunku jazdy, młodsze zaś tyłem w foteliku Britax Romer Baby Safe, który zabezpieczony był dodatkowo pasami bezpieczeństwa. Głowy obu dzieci zarówno w zderzeniu przednim jak i bocznym były dobrze chronione, jednak u młodszego podczas zderzenia przedniego zanotowano zbyt duże obciążenie klatki piersiowej. Oznaczenia na fotelikach były jasne i trwałe. Rysunek, który może się łatwo odkleić, na końcu deski rozdzielczej ostrzegał jedynie ogólnie o nie umieszczaniu dziecka w foteliku na przednim siedzeniu przy poduszce powietrznej.

1.5 - roczne dziecko:
Britax Romer Duo Plus uniwersalny z mocowaniem ISOFIX
 
3-letnie dziecko:
Britax Romer Baby Safe
Ochrona pieszego

Górna część maski, w miejscu gdzie istnieje prawdopodobieństwo uderzenia głową przez dorosłego lub dziecko, dawało pewną amortyzację, podobnie jak krawędzie maski. Jednak zderzak nie dawał żadnej ochrony.

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Ford C-MAX Ford Focus C-MAX 1.8 Trend (LHD)

Nadwozie:

minivan

Klasa:

minivan

Rok modelowy:

2003

Masa:

1420 kg

wyposażenie:

Focus C-Max zawiera dwie przednie oraz boczne poduszki powietrzne oraz kurtyny powietrzne chroniące głowy, przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami oraz ogranicznikami siły napięcia, tylne zewnętrzne siedzenia z mocowaniami ISOFIX, sygnał przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa oraz ABS.


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2020