mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Ford C-Max    Wszystko o Ford
Opisy testów

Ford C-MAX

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

92%

Bezpieczeństwo
dziecka

83%

Bezpieczeństwo
pieszego

50%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

71%
Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 33 pkt (92%)

Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas zderzenia czołowego. Czujniki na manekinach wykazały dobry poziom ochrony kolan i ud obu przednich pasażerów. Dodatkowe testy wykazały, że Ford C-Max zapewnia podobny poziom bezpieczeństwa osobom o różnym wzroście oraz przyjmującym różne pozycje za kierownicą. W teście zderzenia bocznego ochrona większości obszarów ciała była dobra, tylko klatki piersiowej dostateczna. W teście zderzenia ze słupem ucisk w okolicach żeber spowodował, że Ford C-Max otrzymał tylko średnią ocenę. Ochrona przed urazami kręgów szyjnych w przypadku uderzenia innego pojazdu w tył auta była dobra.

zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 14.4
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 3.7
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 8
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem: 7.1
Ochrona dzieci 41 pkt (83%)

Bazując tylko na wynikach z czujników zlokalizowanych na manekinach za ochronę 3-letniego dziecka Ford C-Max uzyskał niemal maksymalną liczbę punktów. Ruch głowy do przodu nie był zbyt gwałtowny w zderzeniu czołowym, a w zderzeniu bocznym głowy dzieci były odpowiednio chronione przez zagłówki ich fotelików. Jako opcyjne wyposażenie dostępny jest wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera, po której dezaktywacji można umieszczać na tym miejscu dziecko w foteliku tyłem do kierunku jazdy. Jednak testowy egzemplarz nie był wyposażony w takie rozwiązanie. Informacja o niebezpieczeństwie umieszczania dziecka w foteliku tyłem do kierunku jazdy przy włączonej poduszce powietrznej była zrozumiała.

1.5 - roczne dziecko:
Römer Baby safe plus, grupa 0, 0+, tyłem do kierunku jazdy, za pomocą mocowań ISOFIX i dodatkowej podpórki
wykonanie
11.6
instrukcja
4
instalacja
2
3-letnie dziecko:
Römer Duo plus, grupa I, przodem do kierunku jazdy, mocowanie ISOFIX i g?rny zaczep top tether
wykonanie
12
instrukcja
4
instalacja
2
Ochrona pieszego 18 pkt (50%)

Zderzak zapewniał maksymalną ochronę nogom pieszych w większości przetestowanych obszarów. Jednak już ochrona przedniej krawędzi maski w większości miejsc została oceniona jako słaba. Te rejony maski silnika, w które może uderzyć głową dziecko, w większości zostały dobrze ocenione, za to prawie żadnej ochrony nie zapewniały te obszary, w które może uderzyć głową dorosły pieszy.

głowa
13
miednica
0.9
nogi
4
Wspomaganie bezpieczeństwa 5 pkt (71%)

We wszystkich wersjach standardowym wyposażeniem Forda C-Max jest układ ESP, podobnie jak system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na przednich siedzeniach. Ogranicznik prędkości jest z kolei oferowany jako dodatkowy element wyposażenia.

Ogranicznik prędkości:
niedostępne
0
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
w standardzie
3
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
kierowcy i pasażera
2

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Ford C-MAX 1.6 TDCI 'Trend', LHD

Nadwozie:

5-drzwiowy MPV

Klasa:

minivan

Rok modelowy:

2010

Masa:

1390 kg

wyposażenie:

Napinacze przednich pasów

Ograniczniki naciągu przednich pasów

Przednia poduszka powietrzna kierowcy - jednofazowa

Przednia poduszka powietrzna pasażera - jednofazowa

Boczne poduszki powietrzne

Kurtyny powietrzne


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2020