mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Citroen C5    Wszystko o Citroen
Opisy testów

Citroen C5

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Podczas testu jedne drzwi modelu C5 otworzyły się. Euro NCAP pozwoliło Citroenowi na ponowny test już zmodyfikowanego auta. Wprowadzone zmiany częściowo były udane i podczas testu na zderzenie boczne drzwi C5 przesunęły się, ale pozostały zamknięte. W pozostałych przypadkach, wytrzymała kabina pasażerska zapewniła nietkniętą, bezpieczną przestrzeń osobom znajdującym się w samochodzie. Drzwi kierowcy po zderzeniu można było normalnie otworzyć, a miejsce na nogi zachowało swój kształt. Klatka piersiowa kierowcy uderzyła w kierownicę, co zwiększyło ryzyko obrażeń tej podatnej na urazy części ciała.

OCENA
REZULTAT
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera

31

przód: 13
bok: 18
SBR: 0
Bezpieczeństwo dziecka

Bezpieczeństwo pieszego

16

Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera

Nadwozie okazało się bardzo mocne, słupek od strony kierowcy nie wykazał żadnych odkształceń po zderzeniu. Jednakże klatka piersiowa kierowcy uderzyła w kierownicę, zaś jego głowa wykrzywiła obręcz kierownicy. Miejsce na nogi pozostało właściwie nienaruszone i chroniło stopy kierowcy, jednak twarde punkty znajdujące się za deską rozdzielczą prawdopodobnie spowodowałyby obrażenia jego kolan i nóg. Na tylnym środkowym siedzeniu zamocowano trzypunktowy pas bezpieczeństwa, który zapewnia lepszą ochronę niż dwupunktowy pas biodrowy. Samochód zapewnił imponujący poziom bezpieczeństwa, jego systemy ochrony zawierały 4 poduszki powietrzne i kurtynę chroniącą głowę. Otrzymał komplet punktów w tej części testu. Jedyny mankament, jaki zauważyli testujący, to ten, że nawet po wprowadzeniu modyfikacji, drzwi nie były całkowicie zamknięte po zderzeniu.

zderzenie czołowe kierowcy
zderzenie czołowe pasażera
zderzenie boczne kierowcy
Ochrona dzieci

Wyłącznik obsługiwany za pomocą kluczyka do samochodu może zostać użyty do dezaktywowania poduszki powietrznej pasażera tak, by można było zamontować fotelik tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu. Drugiego kluczyka można użyć do wyłączenia jej (ale nie włączenia), gdy silnik silnik jest uruchomiony. Gdy fotelik zostanie umieszczony na przednim siedzeniu, zapala się ostrzeżenie.  Pomimo to, zbyt mało jest ostrzeżeń przed niebezpieczeństwem związanym z aktywną poduszką powietrzną. Oba foteliki zwrócone były przodem do kierunku jazdy i zapewniły ochronę, lecz nie we wszystkich sytuacjach.

1.5 - roczne dziecko:
Romer Prince Universal
 
3-letnie dziecko:
Romer Prince Universal
Ochrona pieszego

Ochrona pieszych w razie kolizji z Citroenem C5 nie należy do najlepszych. Przednia krawędź maski nie zdobyła w teście ani jednego punktu, zaś ta część maski, w którą może uderzyć głową pieszy została oceniona jako słaba. Najlepiej w teście wypadł zderzak, który uzyskał maksymalną notę.

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Citroen C5 1.8i 16v SX (LHD)

Nadwozie:

5-drzwiowy hatchback

Klasa:

samochód rodzinny

Rok modelowy:

2001

Masa:

1330 kg

wyposażenie:

C5 wprowadzono do produkcji w marcu 2001 roku. W wyposażeniu znalazły się: podwójne (małe) poduszki powietrzne, kurtyny boczne chroniące tułów i głowę, napinacze przednich pasów bezpieczeństwa i ograniczniki napięcia, trzypunktowy pas bezpieczeństwa na tylnym środkowym siedzeniu, zagłówki na wszystkich siedzeniach, ABS, wspomaganie hamulca, hamowanie awaryjne, automatyczny system ostrzegania. ESP jest dostępne w opcji.


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2022