mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Citroen C5    Wszystko o Citroen
Opisy testów

Citroen C5

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Citroen C5 uzyskał bardzo dobre wyniki w teście. Stabilna kabina chroniła wszystkich pasażerów. C5 otrzymał prawie maksymalną liczbę punktów za zderzenie przednie, boczne i "ze słupem". Jednak otwarte tylne drzwi w zderzeniu bocznym zadecydowały, iż odjęto punkty. Auto zapewniło odpowiednią ochronę przewożonym dzieciom, w przeciwieństwie do pieszych.

OCENA
REZULTAT
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera

36

przód: 16
bok: 17
SBR: 3
Bezpieczeństwo dziecka

36

Bezpieczeństwo pieszego

8

Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera

Nadwozie okazało się bardzo mocne, słupek od strony kierowcy nie wykazał żadnych odkształceń po zderzeniu. Jednakże klatka piersiowa kierowcy uderzyła w kierownicę, zaś jego głowa wykrzywiła obręcz kierownicy. Miejsce na nogi pozostało właściwie nienaruszone i chroniło stopy kierowcy, jednak twarde punkty znajdujące się za deską rozdzielczą prawdopodobnie spowodowałyby obrażenia jego kolan i nóg. Na tylnym środkowym siedzeniu zamocowano trzypunktowy pas bezpieczeństwa, który zapewnia lepszą ochronę niż dwupunktowy pas biodrowy. Samochód zapewnił imponujący poziom bezpieczeństwa, jego systemy ochrony zawierały 4 poduszki powietrzne i kurtynę chroniącą głowę. Otrzymał komplet punktów w tej części testu. Jedyny mankament, jaki zauważyli testujący, to ten, że nawet po wprowadzeniu modyfikacji, drzwi nie były całkowicie zamknięte po zderzeniu.

zderzenie czołowe kierowcy
zderzenie czołowe pasażera
zderzenie boczne kierowcy
Ochrona dzieci

W testach użyto rekomendowane przez Citroen foteliki Britax Romer Duo Plus dla dziecka trzyletniego oraz Britax Romer BabySafe dla 18-miesięcznego. Duo Plus zainstalowany był przodem do kierunku jazdy z systemem ISOFIX, zaś BabySafe tyłem do kierunku jazdy za pomocą trzypunktowych pasów bezpieczeństwa. Oboje dzieci były chronione, choć starsze było narażone na większe obciążenia klatki piersiowej, uzyskując wynik "słaby", w zderzeniu przednim. Przednia poduszka powietrzna może być wyłączona za pomocą ręcznego wyłšcznika. Jego aktualna pozycja jest sygnalizowana rysunkiem oraz napisem na końcu deski rozdzielczej od strony pasażera. Trwały obrazek na obu stronach osłony przeciwsłonecznej ostrzega przed niebezpieczeństwem umieszczania dziecka na przednim siedzeniu pasażera przy aktywnej poduszce powietrznej.

1.5 - roczne dziecko:
Britax Romer Duo Plus z systemem ISOFIX oraz uniwersalnym zapięciem
 
3-letnie dziecko:
Britax Romer BabySafe z uniwersalnym zapięciem.
Ochrona pieszego

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Citroen C5 2,0 HDi (LHD)

Nadwozie:

samochód rodzinny

Klasa:

samochód rodzinny

Rok modelowy:

2004

Masa:

1488 kg

wyposażenie:

C5 posiada podwójne przednie poduszki powietrzne, boczne poduszki oraz kurtyny powietrzne chroniące głowy, pas kierowcy z pojedynczym i pas pasażera z podwójnym napinaczem oraz ogranicznikami napięcia, sygnał przypominający o zapięciu pasów kierowcy oraz pasażerów także na tylnych siedzeniach oraz systemy ABS, ESP i BA.


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Ostatnie komentarze z Forum mojeauto.pl:

    ~aleks
    2015-01-06
    12:44:50

    zerknijcie na opis zderzenia citka c5 -model nowszy - tam jest identyczny opis skutków, bezsensu.pozdro.

    ~aleks
    2015-01-06
    12:42:01

    nie rozumiem, jeśli głowa spotkała się z kierownicą i kolana z elementami za poszyciem deski to skąd ta wysoka ocena i "zielone ludziki" coś tu nie gra...

    ~DYNIA
    2012-12-23
    14:43:26

    JAK KTOS ZA SZYBKO JEDZIE TO NIC NIE POMOŻE I W HOSPICJUM MOŻE 20 LAT LEŻEĆ I ROBIĆ POD SIEBIE ZANIM SKONA---TE PODUSZKI POMAGAJĄ TYLKO PRZY NIEWIELKICH PRĘDKOŚCIACH ZDERZEŃ. mOŻE LEPIEJ NIE MIEĆ PODUSZEK I ZGINĄC NIŻ PRZEŻYĆ DZIĘKI PODUSZKOM I PRZEZ TO LEŻEĆ W HOSPICJUM. ZWOLNIJCIE-NIE WARTO PĘDZIĆ Z BŁĘDNYM PRZEKONANIEM ŻE W RAZIE CZEGO MAM PODUSZKI

    ~lukas-poznań
    2011-02-05
    15:03:41

    Nie wiem czy zauważyliście, ale to C5 posiadało poduszkę powietrzną kolanową, która chroni przed urazem kolan. W sumie mało samochodów z tego rocznika je posiada. W Citroenach są dość często.

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2022