mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o BMW Seria 3    Wszystko o BMW
Opisy testów

BMW Seria 3

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Euro NCAP pozwoliło BMW ponownie przetestować Serię 3 po tym, jak poprawiono w nim ochronę w zderzeniu bocznym oraz rozwiązano problem związany z klamką w drzwiach. Pomimo to, samochód spisał się jedynie na tyle dobrze, by otrzymać cztery gwiazdki. W zderzeniu czołowym kierowca ryzykował obrażenia klatki piersiowej, zaś ochrona jego nóg była przeciętna. Natomiast w zderzeniu bocznym istniało niebezpieczeństwo obrażeń brzucha kierowcy. Ochrona pieszych była również niezadowalająca.

OCENA
REZULTAT
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera

25

przód: 10
bok: 15
SBR: 0
Bezpieczeństwo dziecka

Bezpieczeństwo pieszego

8

Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera

Przednie pasy bezpieczeństwa wyposażono w ograniczniki napięcia oraz napinacze. Mimo to, siła nacisku na klatkę piersiową kierowcy była duża. W przestrzeni dla nóg znalazły się twarde punkty, które mogłyby spowodować urazy kolan i ud. Środkowy tylny pas bezpieczeństwa był typu biodrowego, co zapewnia mniejszą ochronę niż pas trzypunktowy. Głowa i miednica kierowcy były dobrze chronione, lecz nacisk wywierany na jego brzuch był duży. Zamontowana w drzwiach, chronišca tułów, poduszka powietrzna nie otworzyła się całkowicie, wskutek czego na dwa górne żebra kierowcy działała siła nacisku pochodząca od bocznej częsci siedzenia, a na jego brzuch - od poduszki powietrznej. Poduszka chroniąca głowę, "tuba", jest w wyposażeniu standardowym i dobrze się spisała w teście. Klamka tylnych drzwi "zwolniła się" i Euro NCAP zezwoliło na ponowne przetestowanie już po poprawieniu tej usterki.

zderzenie czołowe kierowcy
zderzenie czołowe pasażera
zderzenie boczne kierowcy
Ochrona dzieci

Seria 3 posiada przednią poduszkę powietrzną pasażera w wyposażeniu standardowym. Stanowi ona niebezpieczeństwo dla dziecka, jeżeli siedzi ono naprzeciw niej w foteliku zwróconym tyłem do kierunku jazdy. Nie zamieszczono żadnego wyraźnego, trwałego ostrzeżenia przed związanymi z tym zagrożeniami i BMW powinno zwrócić na to baczniejszą uwagę. Użyto fotelików  BMW Junior Seats z mocowaniami ISOFIX. Nie ochroniły one główek dzieci w żadnym z testów, za wyjątkiem główki młodszego dziecka w zderzeniu czołowym. Uchwyty ISOFIX zaprojektowano tak, aby niemożliwe było przymocowanie fotelików tylko z jednej strony, co powinno uniemożliwić ich nieprawidłowe użycie. Jednakże, naklejki znajdujące się na pasach były nietrwałe, w nieodpowiednich kolorach.

1.5 - roczne dziecko:
BMW Junior-Seat ISOFIX
 
3-letnie dziecko:
BMW Junior-Seat ISOFIX
Ochrona pieszego

Seria 3 w nieznacznym stopniu zapewniła ochronę pieszym. Przód auta był bardzo nieprzyjazny. Jedynie maska w miejscu, gdzie najprawdopodobniej uderzyłaby główka dziecka dała jakąkolwiek amortyzację.

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

BMW Seria 3 BMW 3i6i (LHD)

Nadwozie:

4-drzwiowy sedan

Klasa:

samochód rodzinny

Rok modelowy:

2000

Masa:

1 kg

wyposażenie:

Obecna wersja Serii 3 znalazła się w produkcji w maju 1998 Standardowo wyposażony samochód posiada podwójne przednie poduszki powietrzne, poduszki boczne (chroniące tułów), poduszkę chroniącą głowę (tuba), napinacze przednich pasów bezpieczeństwa i ograniczniki napięcia oraz ABS. Trzypunktowy pas z tyłu jest w opcji.


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Ostatnie komentarze z Forum mojeauto.pl:

    ~Miałem wypadek w BMW serii 3 z 1999r
    2013-04-08
    10:58:43

    Bardzo źle wspominam zderzenie czołowo-boczne.. Jako pasażer miałem złamaną prawą nogę w kości udowej, rękę w przedramieniu i ramieniu, 2 żebra, uraz kręgosłupa, potłuczoną głowę i wstrząśnienie mózgu.. Pana w dostawczaku obróciło na drodze, a moja dziewczyna nie umie jeździć jak rajdowiec i też wpadła w poślizg.. Pan przywalił w nas tyłem, akurat w prawy przód i drzwi pasażera. Dobrze że to ona prowadziła, bo gdyby siedziała na moim miejscu to bym chyba faceta posłał do grobu. Zresztą nic się jej nie stało.. Ale wracając do autka.. Zderzenie było przy znacznych prędkościach i gdy widziałem że za pół sekundy oberwę, to żegnałem się z życiem.. Jednak większość energii uderzenia przejęło auto i za to wielki + dla BMW. Może auto wtedy było prawie nowe i zostało skasowane, jednak uratowało mi życię, a byle jaki golf by tego nie wytrzymał i pewnie 'dostawczak' zatrzymałby się na mojej dziewczynie..

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2021