mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o BMW Seria 3    Wszystko o BMW
Opisy testów

BMW Seria 3

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Nowe BMW seria 3 uzyskało pięć gwiazdek za ochronę dorosłych pasażerów. Kabina pasażerska pozostała stabilna i dobrze chroniła wszystkich pasażerów. Samochód otrzymał prawie maksymalną liczbę punktów za zderzenie czołowe. Na dobrym poziomie była ochrona dzieci, zaś bardzo słabo BMW wypadło w części zderzenia z pieszym.

OCENA
REZULTAT
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera

35

przód: 16
bok: 17
SBR: 2
Bezpieczeństwo dziecka

39

Bezpieczeństwo pieszego

4

Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera

Kabina, w której siedzą pasażerowie, uległa tylko niewielkim odkształceniom, a drzwi kierowcy otwierały się normalnie po zderzeniu. Dwustopniowe poduszki powietrzne, napinacze pasów bezpieczeństwa wraz z ogranicznikami naciągu oraz stabilna struktura nadwozia nie dopuściły do nacisku wysokich sił na klatkę piersiową lub nogi testowanych manekinów. Sporo pracy poświęcono na zabezpieczenie kolan oraz górnych części nóg. Przestrzeń na nogi w niewielkim stopniu uległa deformacji, ponadto miękka wyściółka chroniła stopy kierowcy. Bardzo dobrze w czasie zderzenia zachowały się pedały, ograniczając ryzyko stóp. System ochrony w tego typie zderzenia posiada boczne poduszki powietrzne montowane w fotelach chroniące tułów i miednicę oraz kurtyny powietrzne chroniące także siedzących z tyłu. Niewiele brakowało do zdobycia maksymalnego wyniku w tej części testu.

zderzenie czołowe kierowcy
zderzenie czołowe pasażera
zderzenie boczne kierowcy
Ochrona dzieci

Testowany model posiadał ręczny wyłącznik poduszki powietrznej pasażera. W momencie jej wyłączenia zapala się odpowiednia informacja na wyświetlaczu obok lusterka wstecznego. Oboje dzieci siedziały w fotelikach Fair Bimbo Fix przymocowanych za pomocą systemu ISOFIX. Starsze przodem, a młodsze tyłem do kierunku jazdy i były dobrze chronione w czasie zderzeń. Nie było jednak w środku informacji ostrzegającej o ryzyku umieszczania dziecka w foteliku tyłem do aktywnej poduszki powietrznej pasażera.

1.5 - roczne dziecko:
Fair Bimbo Fix
 
3-letnie dziecko:
Fair Bimbo Fix
Ochrona pieszego

BMW seria 3 otrzymało tylko 4 punkty na 36 możliwych. Tylko niewielka część maski, w której może uderzyć głowa dorosłego pieszego lub dziecka zapewniała jakąkolwiek amortyzację. Za to zderzak oraz krawędzie maski nie zapewniały żadnej ochrony. Bardzo słaby wynik jak na nowe auto.

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

BMW Seria 3 320d (LHD)

Nadwozie:

duźy samochód rodzinny

Klasa:

samochód rodzinny

Rok modelowy:

2005

Masa:

1.49 kg

wyposażenie:

Najnowsza seria 3 posiada w wyposażeniu standardowym dwustopniowe poduszki powietrzne, boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, pasy z napinaczami i ogranicznikami naciągu, system ISOFIX z dodatkowymi górnymi zaczepami na zewnętrznych tylnich siedzeniach, system przypominający o zapięciu pasów, ABS, CBC, DBC, DSC oraz DTC.


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2021