mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o BMW Seria 1    Wszystko o BMW
Opisy testów

BMW Seria 1

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

BMW serii 1 ma bardzo mocną i stabilną kabinę pasażerską. Wynik pięciu gwiazdek został osiągnięty po powtórce zderzenia czołowego, po tym jak BMW poprawiło działanie poduszek powietrznych. Czujniki zlokalizowane na klatce piersiowej manekina-kierowcy wykazały duże obciążenie w zderzeniu czołowym, dużo lepiej było już w zderzeniu bocznym. Ochrona obu dzieci była tylko zadowalająca. Podobnie jak seria 5, również testowana w tej fazie, ochrona pieszych w razie kolizji była na bardzo słabym poziomie.

OCENA
REZULTAT
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera

33

przód: 14
bok: 18
SBR: 2
Bezpieczeństwo dziecka

35

Bezpieczeństwo pieszego

4

Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera

Nadwozie okazało się bardzo mocne, wykazując tylko niewielkie odkształcenia kabiny. Drzwi kierowcy mogły być otwierane bez większych problemów po zderzeniu. Również niewielkie były zniekształcenia przestrzeni na stopy. System ochrony zawiera dwie przednie poduszki powietrzne oraz pasy bezpieczeństwa z napinaczami w połączeniu z ogranicznikami naciągu. BMW wykonało dobrą robotę, jeśli idzie o ochronę nóg, w szczególności w okolicy kolumny kierownicy. Kolumna ta został pokryta specjalnym obiciem i kontakt z nią nie powodował obrażeń. Również specjalna wyściółka piankowa pod dywanikiem zapewniła dobrą ochronę stopom kierowcy. Montowane w oparciach siedzeń poduszki boczne i kurtyny powietrzne wraz ze stabilną strukturą nadwozia zapewniły dobrą ochronę w zderzeniu bocznym oraz zderzeniu "ze słupem".

zderzenie czołowe kierowcy
zderzenie czołowe pasażera
zderzenie boczne kierowcy
Ochrona dzieci

Przednia poduszka powietrzna ma wyłącznik, a obecny jej status jest wyświetlany obok wewnętrznego lusterka wstecznego. Oboje dzieci siedziały w rekomendowanych fotelikach Fair Bimbo Fix mocowane przodem do kierunku jazdy za pomocą system ISOFIX. Posiadały także dodatkowe podpórki na nogi. Dzieci narażone były na urazy klatki piersiowej w zderzeniu czołowym, za to dobrze były chronione w teście zderzenie bocznego. Rysunek o wyłączniku poduszki powietrznej jest umieszczony na słupku drzwi od strony pasażera, a dodatkowo naklejka z tekstem na szybie. Żadne z nich nie zawierały wystarczającej informacji o niebezpieczeństwie umieszczania dziecka na przednim siedzeniu przy włączonej poduszce powietrznej.

1.5 - roczne dziecko:
Fair Bimbo Fix mocowany uniwersalnie lub za pomocą systemu ISOFIX
 
3-letnie dziecko:
Fair Bimbo Fix mocowany uniwersalnie lub za pomocą systemu ISOFIX
Ochrona pieszego

Ochrona pieszych była wyjątkowo słaba i model ten osiągnął tylko 2 punkty w tej części testów. EuroNCAP nalega, by BMW bardziej poważnie potraktowało ochronę pieszych.

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

BMW Seria 1 BMW 116i (RHD)

Nadwozie:

5-drzwiowy hatchback

Klasa:

mały samochód rodzinny

Rok modelowy:

2004

Masa:

1248 kg

wyposażenie:

BMW serii 1 wyposażony jest w przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne chroniące głowy, przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami naciągu, mocowania ISOFIX na przednim siedzeniu pasażera i tylnych zewnętrznych siedzeniach, sygnał przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa przez kierowcę i przedniego pasażera oraz systemy ABS, CBC i DTC.


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2022