mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Audi Q5    Wszystko o Audi
Opisy testów

Audi Q5

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

92%

Bezpieczeństwo
dziecka

84%

Bezpieczeństwo
pieszego

32%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

71%
Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 33 pkt (92%)

Kabina pasażerska pozostała stabilna po zderzeniu czołowym, przedni słupek przemieścił się do tyłu tylko o 3 mm. Adaptacyjne poduszki powietrzne oraz pasy bezpieczeństwa działają z odpowiednią siłą w zależności od gabarytów osób oraz siły uderzenia. Wszystkie części ciała pasażera były dobrze chronione. Z kolei kierowca jest narażony na obrażenia ud na skutek możliwego kontaktu z kolumną kierownicy. Za zderzenie boczne Audi Q5 uzyskało maksymalną liczbę punktów, wszystkie obszary ciała u testowych manekinów były dobrze zabezpieczone. W teście zderzenia ze słupem słabo wypadła ochrona klatki piersiowej. Fotele wraz z zagłówkami zapewniają dobrą ochronę kręgów szyjnych przy zderzeniu tylnym.

zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 14.7
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 3.3
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 8
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem: 7.3
Ochrona dzieci 41 pkt (84%)

Zarówno w zderzeniu czołowym, jak i bocznym za ochronę obu manekinów (imitujących trzylatka i półtoraroczne dziecko) Audi Q5 uzyskało maksymalną liczbę punktów. Podczas zderzenia czołowego ruch głowy do przodu trzylatka, siedzącego twarzą do kierunku jazdy, był nieznaczny, zaś w zderzeniu bocznym głowy obu manekinów były dobrze chronione przez zagłówki fotelików. Przednia podusza pasażera może zostać odłączona, dzięki czemu można na jego miejscu posadzić dziecko w foteliku tyłem do kierunku jazdy. Jednak już informacja o aktualnym statusie tej poduszki nie jest wystarczająco jasna.

1.5 - roczne dziecko:
Fair G0/1 ISOFIX, grupa 0, 0+, tyłem do kierunku jazdy, ISOFIX i dodatkowa rama
wykonanie
12
instrukcja
4
instalacja
2
3-letnie dziecko:
Fair G0/1 ISOFIX, grupa I, przodem do kierunku jazdy, ISOFIX i dodatkowa rama
wykonanie
12
instrukcja
4
instalacja
2
Ochrona pieszego 12 pkt (32%)

Maska silnika zapewnia słabą ochronę w większości obszarów, w które może uderzyć głowa pieszego. Podobnie, słabo oceniona została przednia krawędź maski, w którą mogą uderzyć nogi pieszych. Tylko zderzak zapewnia dobrą ochronę i został oceniony maksymalną liczbą punktów za ochronę, jaką oferuje.

głowa
5.5
miednica
0
nogi
6
Wspomaganie bezpieczeństwa 5 pkt (71%)

System ESP jest standardowym wyposażeniem we wszystkich wersjach Audi Q5, podobnie jak i systemy przypominające o zapięciu pasów na przednich fotelach.

Ogranicznik prędkości:
niedostępny
0
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
standardowe wyposażenie
3
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
kierowcy i pasażera
2

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Audi Q5 2.0TDI "Steppe", RHD

Nadwozie:

5-drzwiowy SUV

Klasa:

mały terenowy

Rok modelowy:

2009

Masa:

1660 kg

wyposażenie:

Napinacze przednich pasów

Ograniczniki naciągu przednich pasów - adaptacyjne

Przednia poduszka powietrzna kierowcy - adaptacyjna

Przednia poduszka powietrzna pasażera - adaptacyjna

Boczne poduszki powietrzne

Kurtyny powietrzne


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2022