mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Audi A3    Wszystko o Audi
Opisy testów

Audi A3

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

95%

Bezpieczeństwo
dziecka

87%

Bezpieczeństwo
pieszego

74%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

86%
Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 34 pkt (95%)

Kabina pasażerska w Audi A3 pozostała stabilna podczas zderzenia czołowego. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy i przedniego pasażera. Audi wykazało, że podobny poziom bezpieczeństwa mają zapewnione osoby o różnym wzroście i przyjmujące różną pozycję za kierownicą. W teście zderzenia bocznego A3 zdobyło maksymalną liczbę punktów, podczas gdy w teście zderzenia ze słupem ochrona klatki piersiowej kierowcy była tylko odpowiednia. Fotele oraz ich zagłówki zapewniają dobrą ochronę przed urazami kręgów szyjnych w razie uderzenia innego pojazdu w tył auta.

zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 15.4
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 3.2
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 8
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem: 7.6
Ochrona dzieci 42 pkt (87%)

Oboje dzieci były dobrze zabezpieczone w swoich fotelikach, umieszczonych tyłem do kierunku jazdy zarówno w zderzeniu czołowym, jak i bocznym, minimalizując ryzyko kontaktu z jakimkolwiek elementem wnętrza auta. Choć przednia poduszka powietrzna pasażera posiada jako wyposażenie opcjonalne możliwość wyłączania, dzięki czemu istnieje możliwość umieszczania dziecka w foteliku na tym miejscu, to informacja o aktualnym statusie poduszki jest nieczytelna, za co Audi A3 nie otrzymało punktów. Za to trwale przymocowana etykieta do osłony przeciwsłonecznej wyraźnie ostrzega o niebezpieczeństwie umieszczania dziecka tyłem do kierunku jazdy, bez wcześniejszej dezaktywacji poduszki.

1.5 - roczne dziecko:
Audi Kindersitz with ISOFIX Base, grupa 0/I, tyłem do kierunku jazdy, mocowanie ISOFIX z dodatkową podpórką
wykonanie
11.6
instrukcja
4
instalacja
2
3-letnie dziecko:
Audi Kindersitz with ISOFIX Base, grupa 0/I, tyłem do kierunku jazdy, mocowanie ISOFIX z dodatkową podpórką
wykonanie
11.8
instrukcja
4
instalacja
2
Ochrona pieszego 27 pkt (74%)

Zderzak Audi A3 zapewnia dobrą ochronę w razie kontaktu z nogami pieszych, za A3 dostało maksymalną liczbę punktów, podobnie jak i te obszary maski, w które może uderzyć głową dziecko bądź niski dorosły pieszy. Jednak już wyższe partie maski, w które w razie najechania może uderzyć głową dorosły pieszy, zapewnią tylko średnią a nawet słabą ochronę, podobnie jak przednia krawędź maski.

głowa
19.6
miednica
1
nogi
6
Wspomaganie bezpieczeństwa 6 pkt (86%)

System ESP jest standardowym elementem wyposażenia Audi A3 i spełnia standardy Euro NCAP, podobnie jak i system przypominający o zapięciu pasów na przednich fotelach i tylnej kanapie. W ofercie nie znajdziemy natomiast ogranicznika prędkości.

Ogranicznik prędkości:
0
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
3
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
Na obu przednich fotelach i na tylnej kanapie
3

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Audi A3 1.4 'Attraction', LHD

Nadwozie:

3-drzwiowy hatchback

Klasa:

mały samochód rodzinny

Rok modelowy:

2012

Masa:

1235 kg

wyposażenie:

Napinacze przednich pasów

Ograniczniki naciągu przednich pasów

ogranicznik naciągu tylnych pasów bezpieczeństwa

Przednia poduszka powietrzna kierowcy

Przednia poduszka powietrzna pasażera

Boczne poduszki powietrzne

Kurtyny powietrzne

Poduszka chroniąca kolana kierowcy


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2020