Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera
Bezpieczeństwo
dziecka
Bezpieczeństwo
pieszego
Wspomaganie
bezpieczeństwa
Kabina pasażerska pozostała stabilna po zderzeniu czołowym w odkształcalną barierę. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy, jak i przedniego pasażera. Skoda wykazała, że Superb zapewnia podobny poziom ochrony osobom o różnym wzroście i przyjmującym różną pozycję za kierownicą. W teście zderzenia czołowego całą szerokością auta w sztywną przeszkodę ochrona klatki piersiowej kierowcy była marginalna, szyi i klatki piersiowej pasażerów na tylnej kanapie - odpowiednia, a pozostałych obszarów ciała - dobra.W teście zderzenia bocznego Skoda Superb uzyskała maksymalną ocenę, zapewniając dobrą ochronę wszystkich monitorowanych części ciała. W bardziej poważnym teście zderzenia ze słupem tylko ochrona klatki piersiowej została oceniona jako odpowiednia. Pozostałe części ciała były już dobrze zabezpieczone. Testy wykazały ponadto dobrą ochronę przed urazami kręgów szyjnych przednich pasażerów, ale już tylko marginaną tych zasiadających na tylnej kanapie. Autonomiczny układ hamulcowy jest oferowany w Superbie jako wyposażenie standardowe tylko w niektórych krajach, w pozostałych jest dostępny jako opcja, dlatego Euro NCAP nie przyznało Skodzie za niego punktów, choć zadziałał on prawidłowo w "miejskim" teście z małą prędkością.
Skoda Superb uzyskała maksymalną liczbę punktów w testach dynamicznych za ochronę półtorarocznego dziecka, siedzącego tyłem do kierunku jazdy.Ruch głową do przodu trzylatka, siedzącego przodem do kierunku jazdy, nie był zbyt intensywny, a ochrona całego dziecka, poza nieco większymi siłami działającymi w okolicach szyi, została oceniona jako dobra. W teście zderzenia bocznego oba manekiny były dobrze zabezpieczone w swoich fotelikach, minimalizując ryzyko obrażeń w następstwie uderzenia głową o jakąś część wnętrza samochodu. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, dzięki czemu istnieje możliwość posadzenia na tym miejscu dziecka w foteliku tyłem do kierunku jazdy. Informacja o aktualnym statusie poduszki jest czytelna
Zderzak Superba zapewnia prawie na całej szerokości dobrą ochronę nogom pieszych w razie uderzenia. Skoda uzyskała za to już maksymalną liczbę punktów za ochronę obszarów wokół miednicy pieszego. Maska silnika prawie na całym obszarze oferuje odpowiednią ochronę. Niektóre tylko rejony, przy krawędziach maski oraz pod przednią szybą, zostały ocenione jako słabe bądź złe.
Układ ESP, podobnie jak i system przypominający o konieczności zapięcia pasów bezpieczeństwa na przednich fotelach oraz na kanapie są standardowymi elementami wyposażenia Skody Superb. Układ informujący o niezamierzonym zjechaniu ze swojego pasa ruchu jest oferowany jako opcja i ponieważ nie oczekuje się, iż będzie często nabywany, Euro NCAP nie uwzględniło tego układu w końcowej ocenie. Z kolei ogranicznik prędkości, również oferowany jako opcja, wg szacunków będzie chętnie nabywany i dlatego Euro NCAP przyznało punkty za jego obecność. Autonomiczny układ awaryjnego hamowania ma znaleźć się na wyposażeniu większości Superbów i jego działanie, przy prędkościach autostradowych, zostało ocenione jako dobre.
Testowany samochód
szczegóły:
Model:
Skoda Superb 2.0 TDI 'Ambition', LHD
Nadwozie:
5-drzwiowy liftback
Klasa:
samochód rodzinny
Rok modelowy:
2015
Masa:
1472 kg
wyposażenie:
Napinacze przednich pasów
Napinacze tylnych pasów
Ograniczniki naciągu przednich pasów
ogranicznik naciągu tylnych pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne
Kurtyny powietrzne
Poduszki ochraniające kolana kierowcy
Mocowania ISOFIX na tylnych siedzeniach