mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Rover 25    Wszystko o Rover
Opisy testów

Rover 25

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Test na zderzenie czołowe miał miejsce w 2000 roku. Test na zderzenie boczne również, lecz pojawiły się problemy, a co za tym idzie potrzeba ponownego przetestowania auta. Jednakże wtedy testy zostały wstrzymane ze względu na wątpliwą przyszłość Rovera. Kiedy producent samochodu znów wyszedł na prostą, przeprowadzono testy: tutaj zamieszczone są rezultaty ponownego testu na zderzenie boczne i wyniki pierwszego testu na zderzenie czołowe. Rover 25 to przeróbka modelu 200 z połowy lat 90 i ochrona, jaką zapewnia jest słabsza niż niektórych nowoczesnych modeli. Ochrona w zderzeniu czołowym była słaba, chociaż w zderzeniu bocznym była bardzo dobra, zważywszy na brak  poduszek powietrznych. Ochrona dzieci była słaba.

OCENA
REZULTAT
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera

16

przód: 3
bok: 13
SBR: 0
Bezpieczeństwo dziecka

Bezpieczeństwo pieszego

18

Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera

Drzwi kierowcy wygięły się w środkowej części, zaś słupek przesunął do tyłu, sprawiając, że konstrukcja stała się niestabilna. Głowa kierowcy uderzyła w kierownicę, nacisk wywierany na jego klatkę piersiową był duży, nogi były narażone na obrażenia ze strony twardych punktów znajdujących się pod deską rozdzielczą. Jego lewe kolano uderzyło w stacyjkę na tyle mocno, by spowodować poważne obrażenia. Nacisk na klatkę piersiową pasażera był również stosunkowo duży. Jednakże, miejsce na nogi pozostało nienaruszone, a tylne środkowe siedzenie wyposażone w trzypunktowy pas bezpieczeństwa, który chroni lepiej niż pas biodrowy. Otrzymane wyniki nie były całkowicie miarodajne ze względu na użyte w teście kukły, które nie przyjmują uderzenia tak, jak przyjąłby je człowiek. Poza tym, samochód spisał się umiarkowanie dobrze. Klatka piersiowa kierowcy uderzyła w obramowanie drzwi, lecz jego brzuch był chroniony przez boczną część siedzenia. Kiedy drzwi zostały wgniecione do środka, miednica kierowcy została przesunięta stamtąd przez piankową podkładkę.

zderzenie czołowe kierowcy
zderzenie czołowe pasażera
zderzenie boczne kierowcy
Ochrona dzieci

Ochrona zapewniona dzieciom w przypadku obu zderzeń była słaba. Zwrócone przodem do kierunku jazdy siedzenie nie wykorzystało w pełni pasa bezpieczeństwa dorosłego. Siedzenie 18-miesięcznego dziecka było zwrócone tyłem do kierunku jazdy, ale nie spisało się dobrze, bo zatrzask pasa nie zadziałał. Żaden z fotelików nie chronił w zderzeniu bocznym; Rover współpracuje z producentem fotelików w celu poprawienia tego aspektu bezpieczeństwa. Przerwa w czasie pomiędzy dwoma testami nie pozwoliła na użycie nowoczesnych fotelików: dla zachowania ciągłości w obu użyto tych samych.

1.5 - roczne dziecko:
Britax Club Class Extra Unive rsal (18-miesięczne dziecko), Britax Super Cruiser Unive rsal (3-letnie dziecko)
 
3-letnie dziecko:
Britax Club Class Extra Unive rsal (18-miesięczne dziecko), Britax Super Cruiser Unive rsal (3-letnie dziecko)
Ochrona pieszego

Przednia krawędź maski była sztywna, lecz zderzak okazał się lepszy niż w przypadku większości samochodów.

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Rover 25 1.4i L (RHD)

Nadwozie:

3-drzwiowy hatchback

Klasa:

supermini

Rok modelowy:

2000

Masa:

999 kg

wyposażenie:

Rover 25 został przedstwaiony w październiku 1999 roku. Standardowe wyposażenie z 2001 roku zawiera poduszki powietrzne kierowcy i pasażera i ograniczniki napięcia pasów bezpieczeństwa. ABS jest dostępny w opcji.


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2022