mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Opel Zafira    Wszystko o Opel
Opisy testów

Opel Zafira Tourer

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

94%

Bezpieczeństwo
dziecka

83%

Bezpieczeństwo
pieszego

53%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

86%
Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 34 pkt (94%)

Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas zderzenia czołowego. Czujniki na manekinie-pasażera wykazały dobrą ochronę wszystkich partii ciała. Na desce rozdzielczej nie ma żadnych elementów, które mogą stwarzać ryzyko obrażeń kolan i ud kierowcy oraz przedniego pasażera i ochrona tych części ciała została oceniona jako dobra. Również w teście zderzenia bocznego wszystkie części ciała były dobrze chronione i tylko w teście zderzenia ze słupem czujniki wykazały spory nacisk w okolicach żeber, w wyniku czego ochronę klatki piersiowej oceniono jako średnia. Przednie fotele i ich zagłówki zapewniają dobrą ochronę przed urazami kręgów szyjnych podczas uderzenia w tył auta.

zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 15.1
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 3.4
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 8
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem: 7.3
Ochrona dzieci 40 pkt (83%)

Przednia poduszka powietrzna może zostać odłączona, dzięki czemu istnieje możliwość umiejscowienia na przednim fotelu dziecka w foteliku tyłem do kierunku jazdy, a informacja o jej aktualnym statusie jest jednoznaczna. Z kolei przyczepiona do osłony przeciwsłonecznej etykieta wyraźnie ostrzega o ryzyku sadzania dziecka tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu, bez wcześniejszego odłączenia poduszki powietrznej. W teście zderzenia czołowego ruch do przodu trzylatka, siedzącego przodem do kierunku jazdy, nie był zbyt gwałtowny, a w teście zderzenia bocznego manekiny imitujące dzieci były dobrze chronione przez ich foteliki, zmniejszające ryzyko obrażeń głowy.

1.5 - roczne dziecko:
Römer Babysafe Plus, grupa 0+, tyłem do kierunku jazdy, mocowanie Isofix i dodatkowa podpórka
wykonanie
11.2
instrukcja
4
instalacja
2
3-letnie dziecko:
Römer Duo Plus, grupa I, przodem do kierunku jazdy, mocowanie Isofix i dodatkowy górny zaczep
wykonanie
10.3
instrukcja
4
instalacja
2
Ochrona pieszego 19 pkt (53%)

Większa część maski, w którą może uderzyć głową dorosły pieszy, zapewnia słabą ochroną, z kolei ta część maski, w którą mogą uderzyć mali piesi, bądź dzieci w większości chroni już dobrze ich głowy. Słaba była też ochrona bioder oraz miednic pieszych, z kolei zderzak dobrze chroni nogi pieszych, choć są też takie obszary, gdzie ta ochrona jest średnia, a nawet słaba.

głowa
14
miednica
0
nogi
4.9
Wspomaganie bezpieczeństwa 6 pkt (86%)

Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy jest standardowym elementem wyposażenia i spełnia wymogi Euro NCAP. Podobnie jak i system przypominający o zapięciu pasów zarówno na przednich, jak i na tylnych siedzeniach. Ogranicznik prędkości jest dostępny tylko za dopłatą, dlatego Zafira Tourer nie dostała za niego punktów.

Ogranicznik prędkości:
0
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
system ESP
3
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na obu przednich fotelach i tylnej kanapie
3

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Opel Zafira Tourer 2.0l Diesel CDTI Enjoy, LHD

Nadwozie:

5-drzwiowy

Klasa:

minivan

Rok modelowy:

2011

Masa:

1702 kg

wyposażenie:

Napinacze przednich pasów

Ogranicznik naciągu pasów przednich

Przednia poduszka powietrzna kierowcy - jednofazowa

Przednia poduszka powietrzna pasażera - jednofazowa

Boczne poduszki powietrzne

Kurtyny powietrzne


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2018