mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Opel Astra    Wszystko o Opel
Opisy testów

Opel Astra

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

95%

Bezpieczeństwo
dziecka

84%

Bezpieczeństwo
pieszego

46%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

71%

Systemy ESP oraz SBR na obu przednich siedzeniach są dostępne w całej gamie modelu Opla Astry.

Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 34 pkt (95%)

Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas zderzenia czołowego, a przedni słupek przesunął się zaledwie o 2 mm. Podwójne napinacze pasów bezpieczeństwa zadziały dobrze, zapewniając dobrą ochronę kolanom i udom kierowcy oraz przedniego pasażera. Opel zdołał wykazać, że osoby o różnej posturze i przybierające różne pozycje na fotelu będą miały zapewniony podobny poziom bezpieczeństwa. Astra zdobyła maksymalną liczbę punktów za ochronę przednich pasażerów, jaką zapewnia w zderzeniu czołowym. Ochrona klatki piersiowej w zderzeniu bocznym została oceniona jako odpowiednia, a w zderzeniu ze słupem jako średnia, zaś pozostałych części ciała jako dobra. Również dobrą ocenę uzyskała ochrona przed urazami kręgów szyjnych podczas uderzenia w tył auta.

zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 15.1
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 3.7
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 8
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem: 7.3
Ochrona dzieci 41 pkt (84%)

Bazując na czujnikach umieszczonych na manekinach imitujących dzieci Astra uzyskała maksymalną ocenę za ochronę 3-letniego dziecka w zderzeniu czołowym oraz bocznym. Ruch głowy do przodu był poprawny. W zderzeniu bocznym dzieci były dobrze chronione przez ich foteliki. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, umożliwiając tym samym umieszczenia dziecka w foteliku tyłem do kierunku jazdy na przednim fotelu. Jednak informacja o jej aktualnym statusie nie jest wystarczająco czytelna. Do osłony przeciwsłonecznej doczepiona jest etykieta, która wyraźnie ostrzega o niebezpieczeństwie umieszczania dziecka tyłem do kierunku jazdy naprzeciw aktywnej poduszki powietrznej.

1.5 - roczne dziecko:
Britax Romer Baby Safe, grupa 0, 0+, tyłem do kierunku jazdy, za pomocą standardowych pasów bezpieczeństwa
wykonanie
11.1
instrukcja
4
instalacja
2
3-letnie dziecko:
Britax Romer Duo Plus, grupa I, przodem do kierunku jazdy, mocowanie ISOFIX z dodatkowym górnym zaczepem top tether
wykonanie
12
instrukcja
4
instalacja
2
Ochrona pieszego 16 pkt (46%)

Astra zdobyła maksymalną liczbę punktów za ochronę, jakom nogom pieszych zapewnia zderzak. Jednak już ochrona przedniej krawędzi maski była zła i Euro NCAP nie przyznało tu ani jednego punktu. Większa część obszaru maski, w którą może uderzyć głowa dziecka zapewnia dostateczną ochronę. Za to ta część maski, gdzie może uderzyć głowa dorosłego pieszego zapewnia złą ochronę.

głowa
10.4
miednica
0
nogi
6
Wspomaganie bezpieczeństwa 5 pkt (71%)
Ogranicznik prędkości:
niedostępny
0
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
standardowe wyposażenie
3
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
kierowcy i pasażera
2

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Opel Astra 1.6 Enjoy, LHD

Nadwozie:

5-drzwiowy hatchback

Klasa:

mały samochód rodzinny

Rok modelowy:

2009

Masa:

1318 kg

wyposażenie:

Napinacze przednich pasów - podwójne napinacze

Ograniczniki naciągu przednich pasów

Przednia poduszka powietrzna kierowcy - jednofazowe

Przednia poduszka powietrzna pasażera - jednofazowe

Boczne poduszki powietrzne

Kurtyny powietrzne


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2018