mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Opel Ampera    Wszystko o Opel
Opisy testów

Opel Ampera

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

85%

Bezpieczeństwo
dziecka

78%

Bezpieczeństwo
pieszego

41%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

86%
Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 30 pkt (85%)

Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas zderzenia czołowego. Standardowym wyposażeniem w Oplu Ampera są poduszki powietrzne ochraniające kolana kierowcy i przedniego pasażera, m.in. dzięki czemu czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz przedniego pasażera. Jednak niektóre elementy deski rozdzielczej stwarzają potencjalne ryzyko obrażeń kierowcy i pasażera o innych rozmiarach oraz zajmujących różną pozycję na fotelu. Opel Ampera uzyskał maksymalną liczbę punktów za ochronę podczas zderzenia bocznego, co więcej, jest także pierwszym modelem przetestowanym przez Euro NCAP, który otrzymał maksymalną ocenę w bardziej surowym teście zderzenia ze słupem, zapewniając dobrą ochronę wszystkim badanym częściom ciała. Średnia za to była ochrona, jaką fotele i zagłówki mają gwarantować w razie uderzenia innego pojazdu w tył auta. Podczas zderzeń sprawdzano także bezpieczeństwo związane z bateriami i silnikiem elektrycznym i nie wykryto żadnych niebezpieczeństw związanych z tymi elementami.

zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 11.6
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 2.9
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 8
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem: 8
Ochrona dzieci 38 pkt (78%)

Ruch do przodu głowy trzylatka, siedzącego przodem do kierunku jazdy, nie był zbyt gwałtowny, a podczas zderzenia bocznego zarówno on, jak i 18-miesięczne dziecko byli dobrze zabezpieczeni. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, dzięki czemu możliwe jest umieszczenie dziecka w foteliku na przednim fotelu tyłem do kierunku jazdy. Jednak informacja o aktualnym jej statusie nie jest jednoznaczna. Ryzyko umiejscowienia dziecka tyłem do kierunku jazdy, bez wcześniejszego wyłączenia poduszki, jest za to wyraźnie zaznaczone na trwale przymocowanej etykiecie.

1.5 - roczne dziecko:
Britax Römer Baby Safe plus, grupa 0+, tyłem do kierunku jazdy, za pomocą standardowych pasów bezpieczeństwa
wykonanie
10.2
instrukcja
4
instalacja
2
3-letnie dziecko:
Britax Römer Duo plus, grupa I, przodem do kierunku jazdy, mocowanie Isofix i dodatkowy górny zaczep
wykonanie
10.3
instrukcja
4
instalacja
2
Ochrona pieszego 15 pkt (41%)

Dobrą ochronę zapewnia zarówno zderzak nogom pieszych, jak i te rejony maski silnika, w które może uderzyć głową dziecko. Żadnego punktu Ampera nie uzyskała za to za ochronę przy uderzeniu pieszego w przednią krawędź maski, a te obszary, w które może uderzyć głową dorosły pieszy, w większości również zapewniają słabą ochronę.

głowa
8.9
miednica
0
nogi
6
Wspomaganie bezpieczeństwa 6 pkt (86%)

Opel Ampera posiada w standardowym wyposażeniu układ ESP, a także system przypominający o konieczności zapięciu pasów bezpieczeństwa na przednich fotelach oraz tylnej kanapie.

Ogranicznik prędkości:
0
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
ESP
3
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
fotel kierowcy i pasażera oraz tylna kanapa
3

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Opel Ampera 1.4/electric, LHD

Nadwozie:

4-drzwiowy sedan

Klasa:

mały samochód rodzinny

Rok modelowy:

2011

Masa:

1732 kg

wyposażenie:

Napinacze pasów przednich

Ogranicznik naciągu pasów przednich

Przednia poduszka powietrzna kierowcy - dwufazowa

Przednia poduszka powietrzna pasażera - dwufazowa

Boczne poduszki powietrzne

Kurtyny powietrzne

Poduszka powietrzna chroniąca kolana kierowcy


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2018